«Βροχή» αιτημάτων στο Πράσινο!

843

Τη «μερίδα του λέοντος» των αιτημάτων που καταθέτουν οι πολίτες στον Δήμο Λαρισαίων, είτε τηλεφωνικά στο «Γραφείο Πολιτών» είτε μέσω της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής καταγραφής τους «novoville», κατέχει η Διεύθυνση Πρασίνου του Δήμου Λαρισαίων, μεταξύ όλων των δημοτικών υπηρεσιών.

Βρίσκεται στην κορυφή με διαφορά, καθώς από την πρώτη στιγμή λειτουργίας της ηλεκτρονικής εφαρμογής και του τηλεφωνικού κέντρου του Γραφείου Πολιτών, που δημιουργήθηκε για να εξυπηρετεί αιτήματα των πολιτών, δέχεται κατά μέσο όρο τουλάχιστον έξι αιτήματα την ημέρα.

Σε έναν πρώτο απολογισμό τετραμήνου λειτουργίας των παραπάνω υπηρεσιών εξυπηρέτησης του πολίτη, ο αντιδήμαρχος Πρασίνου, Αμαξοστασίου και Πολιτικής Προστασίας κ. Γεώργιος Ζαούτσος, αναφέρει ότι: «Κατατέθηκαν μέχρι σήμερα συνολικά 1.203 αιτήματα, μεταξύ των οποίων τα 259 προς τη Διεύθυνση Πρασίνου.

Εξ αυτών τα 103 έχουν ολοκληρωθεί, τα 144 είναι σε εξέλιξη, τα τέσσερα απορρίφθηκαν και τα υπόλοιπα δεν περιλαμβάνονταν στο πλαίσιο αρμοδιότητας της υπηρεσίας για την επίλυσή τους και μεταβιβάστηκαν σε άλλες».

Αν και ουσιαστικά πρόκειται για μια νέα εφαρμογή, παρόλα αυτά διαφαίνεται από τώρα ότι το μεγαλύτερο ενδιαφέρον των πολιτών στρέφεται στο περιβάλλον. Ο κ. Ζαούτσος θεωρεί ότι αυτό ήταν αναμενόμενο και υποστήριξε: «Η υπηρεσία Πρασίνου δεχόταν πάντα πολλά αιτήματα πολιτών, που είτε τηλεφωνούσαν σε αυτή, είτε προσέρχονταν στα γραφεία της για να τα καταθέσουν. Από τη μία η Λάρισα περιλαμβάνει μεγάλη έκταση πρασίνου, με ό,τι μπορεί αυτό να συνεπάγεται στις απαιτήσεις που δημιουργεί η συντήρησή του. Απ΄ την άλλη, οι πολίτες της είναι ευαισθητοποιημένοι απέναντι στο περιβάλλον και είναι συχνό το φαινόμενο να υποδεικνύουν ή να ζητούν από την υπηρεσία να μεριμνήσει να καλύψει τις ανάγκες αυτού του μεγάλου όγκου δουλειάς. Θεωρώ ότι πλέον με τη νέα υπηρεσία του δήμου, οι πολίτες εξυπηρετούνται πιο άμεσα και λειτουργεί προς όφελός τους ώστε να λύνονται άμεσα τα αιτήματά τους.

Παράλληλα με αυτόν τον τρόπο οι πολίτες βοηθούν και το έργο της υπηρεσίας πρασίνου, να είναι τα «μάτια» της σε κάθε άκρο της πόλης»

ΑΜΕΣΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΠΟΛΙΤΗ

«Παρά τον φόρτο εργασίας που έχει το καθημερινό πρόγραμμα της υπηρεσίας, προσπαθούμε να ανταποκριθούμε άμεσα και όλα τα αιτήματα» τονίζει ο αντιδήμαρχος και αναφέρει ότι: «ο μέσος χρόνος απάντησης στα αιτήματα των πολιτών είναι δύο μέρες. Δηλαδή μέσα σε δύο μέρες έχει μεταβεί ειδική επιτροπή στο χώρο που υποδεικνύει ο πολίτης, να εκτιμήσει την κατάσταση, είτε αφορά κλάδεμα δέντρων, είτε συντήρηση κοινόχρηστου χώρου, είτε κοπή δέντρου κ.ά. Ακολουθεί το πόρισμα και ανάλογα η παρέμβαση της υπηρεσίας Πρασίνου.

Ο πολίτης που έχει κάνει το αίτημα, ενημερώνεται άμεσα, είτε τηλεφωνικά για την εξέλιξη του αιτήματός τους, είτε μέσω της ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, αν έχει δώσει την ηλεκτρονική του διεύθυνση».

ΤΙ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ

«Το μεγαλύτερο μέρος των αιτημάτων (το 80%) αφορά κλάδεμα δέντρων, ακολουθούν αιτήματα για αποκομιδή κλαδιών, για διαμόρφωση κοινόχρηστων χώρων και τέλος ένα μέρος αυτών αποτελούν προτάσεις και απόψεις πολιτών για τη διαμόρφωση των χώρων πρασίνου, όπως η επιλογή φυτών που εκτιμούν ότι θα πρέπει να τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία της Λάρισας» αναφέρει ο κ. Ζαούτσος.

Εκτιμά δε ότι τους επόμενους μήνες, αναμένεται ραγδαία αύξηση αιτημάτων στην υπηρεσία Πρασίνου, για κοπή χόρτων.

Να σημειωθεί σε κάθε δημοτική υπηρεσία έχει οριστεί κάποιος υπάλληλός της ως υπεύθυνος διαχειριστής των αιτημάτων, που μεταβιβάζονται σε αυτή.

Στη Διεύθυνση Πρασίνου, διαχειριστής είναι ο περιβαλλοντολόγος κ. Χρήστος Μανούσος.

1.203 ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Ιδιαίτερα ικανοποιημένοι εμφανίζονται στον Δήμο Λαρισαίων από την ανταπόκριση των κατοίκων σε σχέση με το νεοσυσταθέν Γραφείο Πολιτών.

Η βασική ιδέα της δημοτικής αρχής είναι να δημιουργηθεί στον Δήμο ένα και μοναδικό σημείο εισόδου των αιτημάτων των πολιτών, αντί αυτά να διασπείρονται στις υπηρεσίες. Ήδη από την ημέρα ανακοίνωσης της λειτουργίας του Γραφείου, οι Λαρισαίοι φαίνεται ότι αποδέχθηκαν το νέο σύστημα, ενώ ικανοποιητική είναι η ανταπόκριση των υπηρεσιών ανάλογα με το είδος του αιτήματος.

Την πολιτική ευθύνη για τη λειτουργία του Γραφείου Πολιτών έχει ο αντιδήμαρχος Καθημερινότητας και Αστικής Ανάπτυξης κ. Δημήτρης Μαβίδης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, από τα 1.203 αιτήματα των πολιτών, τα 576 έχουν ικανοποιηθεί, τα 437 είναι σε εξέλιξη και τα 129 εκκρεμούν.

ΠΟΥ ΥΠΟΒΑΛΛΟΝΤΑΙ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ

Ο πολίτης έχει τις εξής δυνατότητες για την υποβολή των αιτημάτων του: Τηλεφωνικά στο 2413-500.400 με αστική χρέωση.

Μέσω της φόρμας Αιτημάτων στο site του Δήμου Λαρισαίων.

Μέσω της εφαρμογής novoville που μπορεί να κατεβάσει ο πολίτης δωρεάν στο smartphone ενσωματώνοντας και φωτογραφία.

Αυτοπροσώπως στο Γραφείο Πολιτών στο ισόγειο του Δημαρχείου (από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ) και εγγράφως στο πρωτόκολλο του Δήμου.

Της Λένας Κισσάβου

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here