Το σχέδιο για την ελεγχόμενη στάθμευση στο κέντρο της Λάρισας

527

Το σχέδιο χωροθέτησης της νέας ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Λάρισας, κατατίθεται προς συζήτηση στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λάρισας τη Μεγάλη Τρίτη το μεσημέρι.

Το Σχέδιο, όπως σημειώνεται στην εισήγηση του Τμήματος Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Λάρισας, αφορά στην κεντρική περιοχή της πόλης που οριοθετείται από τον εσωτερικό δακτύλιο που περιλαμβάνεται από τις οδούς, Ηρώων Πολυτεχνείου, Αεροδρομίου, Γεωργιάδου, Καλλιθέας, Λαγού.

Σχέδιο «προσαρμοσμένο στη νέα φιλοσοφία της κυκλοφοριακής οργάνωσης, σύμφωνα με το εγκεκριμένο από το 2015 Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας» όπως σημειώνεται στην εισήγηση.

Με το Σχέδιο Χωροθέτησης προτείνεται η δημιουργία συνολικά 1.172 θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης, εκ των οποίων οι 644 θα είναι θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης (σύντομης διάρκειας έως τρεις ώρες) και οι άλλες 528 θέσεις θα είναι μακροχρόνιας στάθμευσης (μακράς διάρκειας έως 24 ώρες).

Τη συζήτηση του σχεδίου στη συνεδρίαση της Μ. Τρίτης προανήγγειλε ο δήμαρχος Λαρισαίων Απ. Καλογιάννης κατά την προχθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου. Δηλώνοντας σήμερα στην «Ε» ότι «στόχος της μελέτης είναι η διαχείριση πάνω από 1.100 θέσεων βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης στον ευρύτερο κεντρικό τομέα και θα ακολουθήσει η μελέτη για τις θέσεις των μονίμων κατοίκων. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω αναβάθμιση της λειτουργίας του κέντρου της πόλης μας» καταλήγει ο κ. Καλογιάννης.

ΒΡΑΧΥΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

Αναλυτικότερα οι θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης (σύντομης διάρκειας έως τρεις ώρες) ανά οδό έχουν ως εξής:

Μανδηλαρά (τμήμα από Υψηλάντου έως Ανθίμου Γαζή)         71 (θέσεις).

Ηπείρου (τμήμα από Ταγματάρχου Βελησσαρίου έως Κολοκοτρώνη) 101.

Ανθίμου Γαζή (τμήμα από Κύπρου έως Ηπείρου)         105.

Θέτιδος (τμήμα από Καραθάνου έως Αριστείδου)        50.

Κύπρου (τμήμα από Ανθίμου Γαζή έως Μανωλάκη) και Κύπρου (τμήμα από Αριστείδου έως Ανθίμου Γαζή)      41.

Μανωλάκη    25.

Κενταύρων (τμήμα από Εργατικής Πρωτομαγιάς έως Κύπρου)         5.

Κουμουνδούρου (τμήμα από Ανθίμου Γαζή έως Ταγματάρχου Βελησσαρίου) 17.

Παναγούλη (τμήμα από Ηπείρου έως Παπακυριαζή)     20.

28ης Οκτωβρίου (τμήμα από Κύπρου έως Ηπείρου)    35.

23ης Οκτωβρίου (τμήμα από Νικηταρά έως Ισχομάχου)         32.

Υψηλάντου (τμήμα από Λάμπρου Κατσώνη έως Ηπείρου)      61.

Νικηταρά (τμήμα από 23ης Οκτωβρίου έως Αγίας Μαρίνης)   33.

31ης Αυγούστου (τμήμα από Όγλ έως Λορέντζου Μαβίλη)      25.

Παπαναστασίου (τμήμα από Αγίου Νικολάου έως Ηπείρου)    5.

Ηφαίστου (τμήμα από Μανωλάκη έως Κενταύρων)      18.

ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ

Οι θέσεις μακροχρόνιας στάθμευσης (μακράς διάρκειας έως 24 ώρες) ανά οδό έχουν ως εξής:

Ηπείρου (τμήμα από Κολοκοτρώνη έως Πλουτάρχου)   16.

Παναγούλη (τμήμα από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Ηπείρου)   69.

28ης Οκτωβρίου (τμήμα από Ηπείρου έως Ιουστινιανού)        23.

23ης Οκτωβρίου (τμήμα από Ισχομάχου έως Κίρκης)  59.

Παπαναστασίου (τμήμα από Ηρώων Πολυτεχνείου έως Αγίου Νικολάου)     54.

Ανθίμου Γαζή (τμήμα από Ηπείρου έως Ηρώων Πολυτεχνείου)          38.

Ηρώων Πολυτεχνείου (τμήμα από Παναγούλη έως Υψηλάντου )        154.

Τάκη Τσόγκα (πρώην Καλλιθέας) τμήμα από Κενταύρων έως Αθηνάς)        115.

ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ

Στην τεχνική περιγραφή του Σχεδίου, από το Τμήμα Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων σημειώνεται ότι «στο πλαίσιο της «Μελέτης αστικής κινητικότητας για τον Δήμο Λαρισαίων» (2015), της «Μελέτης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων άμεσης εφαρμογής στο πλαίσιο υλοποίησης του σχεδίου Βιώσιμης αστικής κινητικότητας» (2016), της «Κυκλοφοριακής μελέτης εφαρμογής στην κεντρική περιοχή της Λάρισας», η οποία ολοκληρώθηκε τον Μάιο του 2018 και της υπηρεσίας «Εργασίες Μετρήσεων και Διερεύνηση Προδιαγραφών Συστημάτων Ελεγχόμενης Στάθμευσης» έχει συνταχθεί για τον Δήμο Λαρισαίων μελέτη στάθμευσης στην κεντρική περιοχή της πόλης της Λάρισας, η οποία οριοθετείται από τον εσωτερικό δακτύλιο (Ηρώων Πολυτεχνείου, Αεροδρομίου, Γεωργιάδου, Καλλιθέας, Λαγού).

Διευκρινίζοντας ότι «στη συγκεκριμένη περιοχή διεξήχθησαν απογραφές στάθμευσης και έρευνες χαρακτηριστικών στάθμευσης σε αντιπροσωπευτικές διαδρομές του κέντρου της πόλης, με αποτέλεσμα την επικαιροποίηση των στοιχείων απογραφής της υφιστάμενης μελέτης στάθμευσης.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

«Η έγκριση της μελέτης» σημειώνει με δήλωσή του στην «Ε» ο κ. Καλογιάννης «για την ελεγχόμενη στάθμευση στον κεντρικό τομέα της πόλης, αποτελεί τμήμα και συνοδό έργο του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και είναι προσαρμοσμένη στη νέα φιλοσοφία της κυκλοφοριακής οργάνωσης που προτείνει το σχέδιο.

Στόχος της μελέτης είναι η διαχείριση περίπου 1.100 θέσεων βραχυχρόνιας και μακροχρόνιας στάθμευσης στον ευρύτερο κεντρικό τομέα και θα ακολουθήσει η μελέτη για τις θέσεις των μονίμων κατοίκων. Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλει σημαντικά στην περαιτέρω αναβάθμιση της λειτουργίας του κέντρου της πόλης μας».

Για να υπογραμμίσει καταλήγοντας, «συνεχίζουμε αταλάντευτα να υλοποιούμε το όραμά μας για σύγχρονη, ευρωπαϊκή πόλη, για μια πόλη που αποδίδει τον δημόσιο χώρο στον πολίτη, για μια πόλη για τον άνθρωπο. Για τη Λάρισα που μπορεί να εξελιχθεί σε πρώτο περιφερειακό πόλο ανάπτυξης».

 

Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here