Τέλος στην ομηρία 2.000 υποψηφίων οδηγών της Λάρισας

498

Τέλος στην ομηρία 2.000 υποψήφιων οδηγών της Λάρισας μπαίνει από την ερχόμενη Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου, καθώς θα ξεκινήσουν σταδιακά οι εξετάσεις ικανότητας οδήγησης.

Όπως δήλωσε στην «Ε» ο πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών ν. Λάρισας κ. Αποστόλης Καραφύλλης, η απόφαση αυτή πάρθηκε μετά από συνάντηση που είχαν εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών με τα αρμόδια στελέχη της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Λάρισας, χθες το πρωί, με αφορμή το γεγονός ότι κατατέθηκε προχθές Τρίτη στη Βουλή -για συζήτηση και κύρωση- νομοσχέδιο που αφορά στην απόκτηση του νέου διπλώματος οδήγησης και το οποίο φαίνεται να ικανοποιεί το αίτημα της αποχής των εξεταστών υποψηφίων οδηγών, για την καταβολή αναδρομικών.

Στο εν λόγω σχέδιο νόμου περιλαμβάνεται ρύθμιση για την αναδρομική καταβολή των δεδουλευμένων υπερωριακής απασχόλησης των εξεταστών.

Να σημειωθεί ότι οι εξετάσεις ικανότητας απόκτησης διπλώματος οδήγησης, έχουν «παγώσει» εδώ και τέσσερις μήνες, με την αποχή των εξεταστών από τα καθήκοντά τους, όλων των υπαλλήλων των Περιφερειών της χώρας, που είναι ενταγμένοι στα Μητρώα Εξεταστών υποψηφίων οδηγών.

Όπως ανάφερε στην «Ε» ο κ. Καραφύλλης «συμφωνήθηκε να ξεκινήσουν την ερχόμενη Δευτέρα οι εξετάσεις οδήγησης, με τη συμμετοχή ενός ικανοποιητικού αριθμού εξεταστών από τη Διεύθυνση Μεταφορών της Λάρισας και θα συνεχιστούν καθημερινά, σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας. Σήμερα στη Λάρισα υπάρχουν 2.000 υποψήφιοι οδηγοί που περιμένουν αυτές τις εξετάσεις…».

Από την άλλη, ο κ. Καραφύλλης άφησε να εννοηθεί ότι η παραπάνω απόφαση είναι μια «παραχώρηση» από μεριάς των αρμοδίων της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών και μπορεί να έχει διάρκεια μίας εβδομάδας, καθώς δεν διασφαλίζεται η συνέχειά της!

«ΣΗΜΕΙΑ ΤΡΙΒΗΣ»

Όσον αφορά στο νέο νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Δοκιμασία προσόντων και συμπεριφορά υποψηφίων οδηγών, για τις άδειες οδήγησης και λοιπές διατάξεις», που κατατέθηκε στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, και παράλληλα τίθεται προς διαβούλευση, ο κ. Καραφύλλης δηλώνει ότι οι εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών διαφωνούν κυρίως σε δύο σημεία του, τα οποία θεωρούν ότι δεν μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη .

Αναλυτικότερα αναφέρει τα εξής: «Για τους υποψηφίους οδηγούς προβλέπονται δύο φάσεις πρακτικών εξετάσεων. Η μία θα είναι εξέταση μέσα στον αστικό ιστό και η άλλη σε πίστα. Και οι δύο δεν προβλέπουν τη συμμετοχή και παρουσία του εκπαιδευτή όπως ίσχυε μέχρι σήμερα.

Η ένστασή μας είναι ότι δεν μπορεί να λείπει μέσα από το όχημα ο εκπαιδευτής στη διάρκεια της εξέτασης στον αστικό ιστό, και αυτό το υποστηρίζουμε κυρίως για λόγους ασφάλειας.

Συγκεκριμένα ο υποψήφιος οδηγός διακατέχεται συνήθως από άγχος και αγωνία, γεγονός που απαιτεί την παρουσία του εκπαιδευτή, προληπτικά, για αποφυγή ατυχήματος. Να σημειωθεί ότι καμία ασφαλιστική εταιρεία δεν καλύπτει ατύχημα, που έχει προκαλέσει υποψήφιος οδηγός.

Το δεύτερο σημείο, στο οποίο διαφωνούμε, αφορά στη ζωντανή μετάδοση της εξέτασης, μέσω εσωτερικών καμερών που θα έχουν τοποθετηθεί στο όχημα, σε ένα κέντρο ελέγχου, που θα βρίσκεται στο Υπουργείο Μεταφορών στην Αθήνα.

Θεωρούμε ότι αυτό δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, όταν καθημερινά θα γίνονται χιλιάδες εξετάσεις σε όλη την Ελλάδα. Φυσικά θα μπορούσαν να καταγράφονται όλες οι εξετάσεις μέσω των καμερών και όταν χρειαστεί να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να τις βρουν, είτε οι υποψήφιοι οδηγοί, είτε οι εξεταστές».

Όπως δήλωσε ο κ. Καραφύλλης, το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Λάρισας θα επιδιώξει επαφές με τους βουλευτές του νομού, προκειμένου να τους ενημερώσει σχετικά με τις παραπάνω ενστάσεις τους.

ΚΑΜΕΡΕΣ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Από τις βασικότερες αλλαγές που προωθεί το νομοσχέδιο είναι οι εξής:

-Εισάγεται νέο σύστημα για διπλώματα οδήγησης σε 17χρονους, όπου προβλέπει τη δυνατότητα να οδηγούν μόνο με συνοδό, ο οποίος μάλιστα να μην έχει κανένα πόντο ποινής λόγω παράβασης τον τελευταίο χρόνο.

-Η διαδικασία της εξέτασης θα ελέγχεται από ένα κέντρο που θα δημιουργηθεί στο Υπουργείο Μεταφορών, ενώ τα οχήματα θα έχουν κάμερες και μικρόφωνα με απευθείας σύνδεση στο Υπουργείο.

Σε όλα τα στάδια η διαδικασία θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα που θα παρέχουν εικόνα και ήχο τόσο από το εσωτερικό οχήματος ή χώρου όσο και από τον δρόμο στην πρακτική εξέταση, διαφορετικά θα είναι άκυρη.

Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχημα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.

Εντός του οχήματος πρέπει να τοποθετηθεί μέσα σε 4 μήνες από την ψήφιση του νομοσχεδίου κάμερα µε μικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καμπίνα του οχήματος ή τις θέσεις ανάβασης των μοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου.

Η θεωρητική εξέταση και η δοκιμασία προσόντων θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συμμετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήματος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.

Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα.

Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.

ΛΕΝΑ ΚΙΣΣΑΒΟΥ

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here