Τέλος στην ανεξέλεγκτη χρήση των πεζοδρόμων από οχήματα

594

Νέα δεδομένα στους κεντρικούς πεζοδρόμους θα διαμορφώσει η υπογραφή της σύμβασης, μεταξύ Δήμου Λαρισαίων και της αναδόχου εταιρείας (Cosmote) για την τοποθέτηση συστήματος ελέγχου κυκλοφορίας πεζοδρόμων με βυθιζόμενες μπάρες (κολονάκια).

Η τοποθέτηση, σε 43 σημεία, ηλεκτρονικού και πλήρως αυτοματοποιημένου μηχανισμού ελέγχου της πρόσβασης στο δίκτυο των πεζοδρόμων αποτελεί την πρώτη φάση των παρεμβάσεων που είναι ενταγμένες στην «έξυπνη πόλη». Η δεύτερη φάση αφορά στην πιλοτική – αρχικά – εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης αλλά αυτό που προέχει για τη δημοτική αρχή είναι η εγκατάσταση του εργολάβου, καθώς ο έλεγχος της κυκλοφορίας στους πεζοδρόμους αφενός θα επιλύσει το σοβαρό πρόβλημα της ανεξέλεγκτης πρόσβασης, αφετέρου θα αποδώσει περισσότερο χώρο στους πεζούς με μεγαλύτερη ασφάλεια.

«Με το συγκεκριμένο έργο, η Λάρισα εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των έξυπνων πόλεων σημειώνει στην «Ε» ο δήμαρχος Απ. Καλογιάννης με τον αντιδήμαρχο Καθημερινότητας, Δημ. Μαβίδη, να διευκρινίζει πως «το σύστημα αυτό αποτελεί πρωτοπόρο εφαρμογή. Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες, γιατί θέλουμε τη Λάρισα να πρωτοστατεί μέσα σε σύγχρονο περιβάλλον».

Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί τις επόμενες ημέρες και η ανάδοχος εταιρεία σε ένα μήνα περίπου θα παραδώσει μελέτη εφαρμογής του συστήματος. Μελέτη που θα «δείξει» αν το έργο θα ξεκινήσει από τη νότια ζώνη(περικλείεται μεταξύ των οδών Παπαναστασίου, Κύπρου, 28ης Οκτωβρίου και Ηπείρου) του δικτύου πεζοδρόμων ή από τη βόρεια ζώνη (περικλείεται μεταξύ των οδών Μανωλάκη, Γεωργιάδου, Δήμητρας, Βύρωνος, Ολύμπου και Κύπρου).

ΣΚΟΠΟΣ

Μέχρι να παραδοθεί η μελέτη εφαρμογής, ο ανάδοχος του έργου θα ξεκινήσει από την εγκατάσταση του Κέντρου Ελέγχου του Δήμου, το οποίο θα λειτουργεί 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Όπως σημειώνεται και στο έργο, σκοπός του συστήματος «είναι να απαγορεύει τη γενική κυκλοφορία εντός των ελεγχόμενων ζωνών του δικτύου πεζοδρόμων. Δίνει δικαίωμα πρόσβασης σε χρήστες που θα διαθέτουν ειδική άδεια (κάρτα ή οτιδήποτε άλλο σχετικό) διέλευσης διαρκείας ή περιορισμένης διάρκειας, αλλά και διέλευσης και στάθμευσης. Επιτρέπει ελεύθερη και χωρίς καθυστερήσεις πρόσβαση των οχημάτων εκτάκτου ανάγκης. Επιτρέπει τροφοδοσία των καταστημάτων σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή ημέρες. Επιτρέπει πρόσβαση οχημάτων σε ειδικές περιπτώσεις (π.χ. ταξί, φορτηγό για μετακόμιση, τροφοδοσία πετρελαίου, εργασίες κ.λπ.). Επιτρέπει τη μεμονωμένη διαχείριση πρόσβασης καθώς και τον ορισμό κανόνων πρόσβασης».

ΔΕΣΜΕΥΣΗ

«Το έργο για τη δημιουργία του συστήματος πρόσβασης στους πεζοδρόμους, μπαίνει σε φάση υλοποίησης» σημειώνει στην «Ε» ο δήμαρχος Λαρισαίων Απ. Καλογιάννης. Για να διευκρινίσει πως «μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο, το σύστημα θα είναι έτοιμο και θα λειτουργεί, βάζοντας έτσι τέλος στην ανεξέλεγκτη χρήση των πεζοδρόμων από οχήματα. Το σύστημα θα εφαρμοστεί και στα δύο μεγάλα πεζοδρομημένα τμήματα της πόλης. Στον λόφο του Φρουρίου και φυσικά στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο. Οι είσοδοι των πεζοδρόμων θα ελέγχονται σε πραγματικό χρόνο, με τη βοήθεια νέων τεχνολογιών και έξυπνων εφαρμογών, από το Κέντρο Ελέγχου που θα λειτουργεί στο Δημαρχείο. Με το συγκεκριμένο έργο, η Λάρισα εισέρχεται δυναμικά στην κατηγορία των «έξυπνων πόλεων». Και υπάρχει και συνέχεια, αφού σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας, μέσα στο 2019 θα προκηρυχθεί έργο για την ελεγχόμενη στάθμευση στον κεντρικό τομέα της πόλης, με ανάλογα χαρακτηριστικά. Το έργο για την πρόσβαση στους πεζοδρόμους, είναι μία ακόμα από τις δεσμεύσεις μας που υλοποιούμε για την πόλη και τον Δήμο μας» καταλήγει ο κ. Καλογιάννης.

«ΕΞΥΠΝΗ ΠΟΛΗ»

Αναφερόμενος στο έργο, ο αντιδήμαρχος Καθημερινότητας και Αστικής Ανάπτυξης, Δημήτρης Μαβίδης, διευκρινίζει στην «Ε» πως «το σύστημα ελέγχου ουσιαστικά, με σύγχρονο τεχνολογικά τρόπο, θα περιορίσει την πρόσβαση στο δίκτυο των πεζοδρόμων μόνο σε αυτούς που έχουν δικαίωμα πρόσβασης, όπως οι μόνιμοι κάτοικοι, τα οχήματα τροφοδοσίας, έκτακτης ανάγκης και κοινής ωφέλειας και θα επιλύσει το σοβαρό πρόβλημα της ανεξέλεγκτης πρόσβασης. Θα αποδώσει περισσότερο χώρο στους πεζούς με μεγαλύτερη ασφάλεια. Δεν θα είναι δυνατό πλέον να εισέρχεται στο δίκτυο πεζοδρόμων όχημα που δεν ανήκει σε μόνιμο κάτοικο με δικαίωμα πρόσβασης, όπως επίσης και οχήματα τροφοδοσίας να εισέρχονται εκτός ωραρίου τροφοδοσίας ή να εισέρχονται οχήματα τροφοδοσίας άνω των 3,5 τόνων, καθώς θα αναγνωρίζονται από το σύστημα. Αυτό σημαίνει πως εκτός από τη μεγαλύτερη ασφάλεια για τους πεζούς και περισσότερο ανθρώπινο περιβάλλον, θα παρουσιάζονται και λιγότερες φθορές στους κοινόχρηστους χώρους. Ιδιαίτερα σημαντικό είναι το στοιχείο πως μέσα στο συγκεκριμένο έργο περιέχεται και η δημιουργία του Κέντρου Ελέγχου του Δήμου με την κεντρική πλατφόρμα διασύνδεσης όλων των εφαρμογών «Έξυπνης Πόλης», που προοδευτικά θα λειτουργήσουν (διαχείριση στάθμευσης, έξυπνος φωτισμός, αποκομιδή απορριμμάτων, διαχείριση σηματοδότησης, ITS κ.λπ.). Το σύστημα αυτό αποτελεί πρωτοπόρο εφαρμογή στον τομέα της «Έξυπνης Πόλης», με προϋπολογισμό 1,15 εκατ. ευρώ. Σύντομα θα ακολουθήσουν και άλλες, γιατί θέλουμε τη Λάρισα να πρωτοστατεί μέσα σε σύγχρονο περιβάλλον.

Με τον τρόπο αυτό διαμορφώνεται το όραμα της Δημοτικής Αρχής για τον μετασχηματισμό της πόλης σε «έξυπνη πόλη», με παραγωγικές επενδύσεις στον τομέα αυτό. Και όταν αναφερόμαστε σε παραγωγικές επενδύσεις, εννοούμε, πέραν των πιλοτικών, επενδύσεις που επιφέρουν ουσιαστικά αποτελέσματα στην κατεύθυνση που επιλέξαμε. Ο μετασχηματισμός υλοποιείται πλέον, βήμα – βήμα, αξιολογώντας σε κάθε περίπτωση τις αναμενόμενες επιπτώσεις στη ζωή της πόλης» καταλήγει ο κ. Μαβίδης.

 Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here