Σύγχρονος δρόμος η παλαιά εθνική οδός

406

Β. ΚΑΚΑΡΑΣ

Νέα δεδομένα στο περιαστικό οδικό δίκτυο της Λάρισας δημιουργούν τα έργα της Περιφέρειας Θεσσαλίας που σταδιακά θα μετατρέψουν την άλλοτε εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης από δρόμο – «καρμανιόλα», με αφορμή και τα αναρίθμητα θανατηφόρα δυστυχήματα, σε ασφαλή αυτοκινητόδρομο.

Η Λεωφόρος Καραμανλή, όπως έχει μετονομαστεί σήμερα η παλαιά εθνική οδός, στο μεγαλύτερο μέρος της θα παραδοθεί στην κυκλοφορία τα επόμενα 1 -2 χρόνια ενώ δρομολογείται η δημοπράτηση μελετών για τα υπόλοιπα τμήματα, από τον κόμβο της Νίκαιας έως τον κόμβο Συκουρίου και το Κουλούρι, το επόμενο διάστημα.

Προχθές ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημοπράτησης για τη μελέτη (προϋπολογισμού 325.000 ευρώ), που αφορά στο τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού, από τον ανισόπεδο κόμβο της Βιοκαρπέτ έως τον ανισόπεδο κόμβο της Νίκαιας, διασταύρωση όπου – σύμφωνα με πληροφορίες της «Ε» – θα γίνουν πρόσθετες «διορθωτικές» παρεμβάσεις για να ενισχυθεί η ασφάλεια στις μετακινήσεις.

«Με ένα ευρύ», δηλώνει στην «Ε» ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κων. Αγοραστός, «στοχευμένο πρόγραμμα μεγάλων οδικών παρεμβάσεων, που αλλάζουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα στη Λάρισα και αυξάνουν την οδική ασφάλεια, η Περιφέρεια Θεσσαλίας δίνει λύση στη διέλευση των διερχόμενων οχημάτων και αποσυμφορεί τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης».

Να σημειωθεί ότι – κατά τα πρότυπα του ήδη παραδοθέντος τμήματος της Λεωφόρου Καραμανλή από το 303 ΠΕΒ έως τη διασταύρωση της οδού Βόλου – με βάση το σημερινό σχεδιασμό, έως τις 12 Ιουνίου 2021 θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα της Λεωφόρου από τον ισόπεδο κόμβο του Εμπορικού Κέντρου Fashion City Outlet έως το 303 ΠΕΒ ενώ νωρίτερα, έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2020 θα έχει παραδοθεί στην κυκλοφορία το τμήμα της Λεωφόρου Καραμανλή, από το ύψος του Αγίου Γεωργίου (παλαιά εθνική Λάρισας – Βόλου) έως το αεροδρόμιο της 110 Πτέρυγας Μάχης (110 ΠΜ).

Δύο τμήματα στα οποία έχει ήδη εγκατασταθεί εργολάβος, οι εργασίες βρίσκονται σε εξέλιξη ενώ ορίσθηκε ανάδοχος της μελέτης (προϋπολογισμού 150.000 ευρώ) για το τμήμα που αφορά από τον κυκλικό κόμβο της Σ. Καράγιωργα έως τη διασταύρωση για το Συκούριο, ενώ αναμένεται να προκηρυχθεί η μελέτη για το τμήμα από τη διασταύρωση της 110 ΠΜ έως τον κόμβο της Σ. Καράγιωργα, στην είσοδο δηλαδή της συνοικίας της Νέας Σμύρνης.

Η Περιφέρεια Θεσσαλίας στοχεύει επίσης και στην αναβάθμιση του τμήματος από τη διασταύρωση Συκουρίου έως τη διασταύρωση Κουλουρίου. Χωρίς να υπολογισθούν τα υπό μελέτη Τμήματα, μόνο για τα τρία τμήματα της οδού Καραμανλή (σ.σ. το ένα που παραδόθηκε και τα άλλα δύο όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες) από την Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουν δαπανηθεί περισσότερα από 23 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας έτσι νέα δεδομένα στο οδικό δίκτυο με έμφαση στο τμήμα που διασχίζει κατοικημένες περιοχές στη Λάρισα.

ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

Όπως είναι γνωστό η παλαιά εθνική οδός, παρουσιάζει «πολύ υψηλούς κυκλοφοριακούς φόρτους (συμβατικά και βαρέα οχήματα)» και μεγάλο μέρος της «διέρχεται από κατοικημένη περιοχή της πόλης της Λάρισας. Ο ιδιαίτερα αυξημένος κυκλοφοριακός φόρτος σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως μικρό πλάτος οδού (μία λωρίδα ανά κατεύθυνση), απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου για τον διαχωρισμό των διερχόμενων οχημάτων επί της Π.Ε.Ο. και της τοπικής κυκλοφορίας, αλλά και σύνδεσης των ιδιοκτησιών με την οδό, σε συνδυασμό με την ελλιπή σήμανση, του κακού οδοφωτισμού αλλά και την απουσία πεζοδιαβάσεων, το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας».

Σημειώνεται πως στις κατοικημένες περιοχές «έχουν αναπτυχθεί πολλές παρόδιες ιδιοκτησίες οι οποίες συνδέονται απευθείας με τη Λεωφόρο Καραμανλή λόγω έλλειψης παράπλευρου δικτύου και οι προσβάσεις στις παρόδιες χρήσεις γης (επιχειρήσεις, γραφεία, εκκλησία, σούπερ μάρκετ κλπ) γίνονται ανεξέλεγκτα, βάζοντας τη ζωή των πεζών και των διερχόμενων σε κίνδυνο».

Δρόμος που δικαιολογημένα έχει μετονομασθεί και «καρμανιόλα» αφού κατά καιρούς έχουν καταγραφεί αρκετά τροχαία δυστυχήματα, ενώ τα ατυχήματα με υλικές ζημιές αποτελούν «καθημερινότητα».

ΕΠΕΚΤΑΣΗ

Σε δρόμο με σύγχρονες προδιαγραφές (διαχωρισμένη κυκλοφορία, παράπλευρο δίκτυο, κυκλικό κόμβο κλπ) θα μετατραπεί και το τμήμα της παλαιάς εθνικής, από τη Βιοκαρπέτ έως τον κόμβο της Νίκαιας. Τμήμα στο οποίο δεν περιλαμβάνονται κατοικημένες περιοχές, σημειώνεται ωστόσο υψηλός κυκλοφοριακός φόρτος με αφορμή τη λειτουργία επιχειρήσεων, νοσηλευτικών μονάδων, εμπορικών καταστημάτων κλπ.

Με την ολοκλήρωση, πρόσφατα, της διαδικασίας δημοπράτησης της μελέτης ανάβει παράλληλα το πράσινο φως για την υλοποίηση του έργου που θα συνδέσει με ασφάλεια τη νέα εθνική οδό (είσοδος 1) με την πόλη της Λάρισας.

ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Με αφορμή τη μελέτη επέκτασης της Καραμανλή έως τον κόμβο της Νίκαιας, ο κ. Αγοραστός με δήλωσή του σημειώνει στην «Ε» πως «με ένα ευρύ, στοχευμένο πρόγραμμα μεγάλων οδικών παρεμβάσεων, που αλλάζουν τα κυκλοφοριακά δεδομένα στη Λάρισα και αυξάνουν την οδική ασφάλεια, η Περιφέρεια Θεσσαλίας δίνει λύση στη διέλευση των διερχόμενων οχημάτων και αποσυμφορεί τις κεντρικές αρτηρίες της πόλης.

Παρά το δύσκολο γραφειοκρατικό καθεστώς, ωριμάσαμε τις μελέτες, εντάξαμε τα έργα, τα ολοκληρώσαμε και ετοιμάζουμε και νέα. Όλα αυτά ήταν αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς, αποτελεσματικότητας και συνεργασίας. Και όλα αυτά γιατί η ασφάλεια των ανθρώπων και η βελτίωση της καθημερινότητάς τους είναι η αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητά μας. Τα έργα αυτά ανήκουν σε όλους τους πολίτες, που τα χρησιμοποιούν, έδωσαν λύση στο κυκλοφοριακό, αναβάθμισαν αισθητικά της περιοχές στις οποίες κατασκευάστηκαν ενώ παράλληλα ενισχύουν την τοπική οικονομία δημιουργώντας τέλος, θέσεις εργασίας» καταλήγει ο κ. Αγοραστός.

Πηγή: eleftheria.gr

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here