ΣΕΤΕ: Σχέδιο 191 δράσεων για τον τουρισμό – «Εθνική brandάρα» ο Όλυμπος

90

Συνολικά 191 δράσεις για την Κεντρική Μακεδονία περιλαμβάνει η μελέτη 4.000 (!) σελίδων στην οποία βασίζεται η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030, η οποία παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποίησε ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων.

Η Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030 αφορά 36 επιλεγμένους και περιλαμβάνει 2.000 προτάσεις για τη χωρική και χρονική επιμήκυνση του ελληνικού τουρισμού, αλλά και για την αύξηση της μέσης δαπάνης των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα μας.

Αναφορικά με τα σχέδια δράσεις για την Κεντρική Μακεδονία τα 79 αφορούν τη Θεσσαλονίκη, τα 58 τη Χαλκιδική και τα 54 τον Όλυμπο και τις ακτές Πιερίας.

Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από τη μελέτη, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας αποτελεί έναν από τους εδραιωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας προσφέροντας μια διεθνώς ανταγωνιστική και ολοκληρωμένη τουριστική εμπειρία με σημαντικές, όμως, αναπτυξιακές δυνατότητες στα εναλλακτικά προϊόντα και στον ναυτικό τουρισμό με στόχο τον εμπλουτισμό και την διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος. Ειδικότερα, για την τουριστική ανάπτυξη με το βλέμμα στραμμένο στο 2030 προτείνεται η ενίσχυση του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού σε όλη την περιφέρεια, η εδραίωση της Θεσσαλονίκης ως βασικού τουριστικού πόλου διεθνούς ενδιαφέροντος, η ανάδειξη της Χαλκιδικής σε προορισμό «Ήλιου και Θάλασσας» υψηλού επιπέδου, η περαιτέρω ενίσχυση της Πιερίας στο «Ήλιος και Θάλασσα», καθώς και η τουριστική αξιοποίηση του διεθνούς brand name «Όλυμπος».

Το ζητούμενο, όπως τόνισε κατά την τοποθέτησή του ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, δεδομένου πως σχέδια δράσεις όλα αυτά τα χρόνια υπήρξαν πολλά, μόνο 15 αφορούσαν αποκλειστικά την Κεντρική Μακεδονία, είναι η σωστή υλοποίηση της Εθνικής Στρατηγικής για τον τουρισμό 2030. «Το Α και το Ω είναι ποιος θα υλοποιήσει τη μελέτη, ακόμη δεν έχει ξεκαθαριστεί» σημείωσε ο κ. Ρέτσος υπογραμμίζοντας πως αναμένεται άμεσα κυβερνητική παρέμβαση στο θέμα, η οποία και θα δίνει τις κατευθύνσεις συνεργασίας στη βάση, κάθε περιφέρειας.

Σε αυτή την άποψη, της άμεσης υλοποίησης του σχεδίου, που δεν θα μείνει μόνον στις καλές προθέσεις σε κάποιο συρτάρι συντάχθηκαν όλοι οι ομιλητές τονίζοντας μάλιστα, για την Κεντρική Μακεδονία, που έχει τις ιδιαιτερότητες του κατεπείγοντος.

«Ακούμε συνεχώς για σχέδια. Στα 20 χρόνια που ασχολούμαι με τα κοινά του Τουρισμού, μελέτες γίνονται για να μένουν τελικά ανεφάρμοστες. Το ΕΣΠΑ 2021 -2027 είναι μια μεγάλη πρόκληση για να κερδίσουμε το στοίχημα. Ωστόσο χρειάζεται συνεργασία επί της ουσίας, τελείωσαν τα ψέματα, οι συνάδελφοι δεν μπορούν να περιμένουν» ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων και α’ αντιπρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γρηγόρης Τάσιος.

Το μήνυμα της συνεργασίας πέρασε στο βιντεοσκοπημένο μήνυμά του και ο υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας υπογραμμίζοντας πως «το υπουργείο Τουρισμού, ο ΣΕΤΕ, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ο δήμος Θεσσαλονίκης πρέπει να δουλέψουμε από κοινού με τον ιδιωτικό τομέα, με στόχο να διαμορφώσουμε ένα στρατηγικό μήνυμα, μία καμπάνια, για να ενδυναμώσουμε ακόμη περισσότερο το τουριστικό μας προϊόν στη Θεσσαλονίκη και στην Κεντρική Μακεδονία. Έτσι, με την προσέλκυση περισσότερων και υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου ταξιδιώτες θα ενισχυθούν περαιτέρω και τα έσοδα για την πόλη».

Στο επίσης βιντεοσκοπημένο μήνυμά του ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, ανέφερε πως «για την περιφέρεια η μελέτη του ΣΕΤΕ αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο στη στρατηγική που έχουμε θέσει και υλοποιούμε όλα αυτά τα χρόνια για την ανάδειξη των εναλλακτικών μορφών τουρισμού, την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την καθιέρωση του 12μηνου τουρισμού. Χτίζουμε καθημερινά ένα ισχυρό, πολύπλευρο και μοναδικό τουριστικό προϊόν, με χιλιάδες έργα και δράσεις που υλοποιούμε σε όλη την Κεντρική Μακεδονία, τα οποία φέρνουν προστιθέμενη αξία και ισχυρή δυναμική στον τουρισμό μας».

Στην παρέμβασή του, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Ζέρβας, υπογράμμισε ότι «η πόλη χρειάζεται ένα στρατηγικό σχέδιο όχι μόνο για την προβολή, αλλά για την ολιστική προσέγγιση της τουριστικής ανάπτυξης με όρους βιωσιμότητας και με τη συνεργασία όλων των φορέων. Η πόλη έχει διανύσει χιλιόμετρα στον τομέα του τουρισμού και θα προχωρήσει ακόμη περισσότερο».

Στην τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού Αλέξανδρος Θάνος ανέφερε πως «η Κεντρική Μακεδονία άντεξε στην πανδημία και διεκδικεί με το νέο αεροδρόμιο απευθείας σύνδεση με την Αμερική, κάτι που δεν αποκλείεται να συμβεί το καλοκαίρι του 2023, το αργότερο το 2024». «Η Θεσσαλονίκη γίνεται επιτέλους σημείο εκκίνησης για την κρουαζιέρα, το Film Office φέρνει καινούργιες παραγωγές στην πόλη, αναμένονται δύο νέες ταινίες, στοιχεία που μας επιτρέπουν να αισιοδοξούμε για το μέλλον του τουριστικού προορισμού που λέγεται Κεντρική Μακεδονία», σημείωσε ο κ. Θάνος.

Πού πρέπει να στοχεύσει η Κεντρική Μακεδονία

Όπως προκύπτει από τη μελέτη, η Θεσσαλονίκη πρέπει να ενισχύσει τον τουρισμό MICE (συνέδρια και διοργανώσεις), το city break και τον θρησκευτικό-πολιτισμικό τουρισμό, ενισχυτικά μπορούν να λειτουργήσουν κρουαζιέρα και γαστρονομία.

Βασιζόμενη στο δίπτυχο “ήλιος και θάλασσα” η Χαλκιδική μπορεί να ενισχύσει παράλληλα τον πολιτιστικό – περιηγητικό- γαστρονομικό τουρισμό, όπως επίσης και με το yachting.

Όσο για τον Όλυμπο η CEO της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα, τον χαρακτήρισε «εθνική brandάρα» που αποτελεί ανεκτίμητο θησαυρό για όλη τη χώρα.

Η κ. Δρέττα υποστήριξε ότι ο τουρισμός είναι πακέτο εμπειριών και ως τέτοιο σύνθετο προϊόν πρέπει να αντιμετωπίζεται, προσθέτοντας ότι το ισχυρότερο συγκριτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας ως τουριστικός προορισμός είναι οι άνθρωποί της και το πώς αυτοί, σαν επαγγελματίες ή πολίτες, αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες.

Ισχυρό το brand Ελλάδα

«Το ελληνικό τουριστικό brand είναι πολύ ισχυρό. Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες 5 θέσεις σε όλες τις μεγάλες αγορές Ευρώπης και Αμερικής και μπορεί, αν κινηθεί στρατηγικά και όχι ευκαιριακά, να συνεχίσει ανοδικά στη διεθνή τουριστική βιομηχανία» ανέφερε ο κ. Ρέτσος υπογραμμίζοντας πως «η βελτίωση των υποδομών είναι το μείζον ζητούμενο και αποτελεί ευτυχή συγκυρία το ότι μπορούν να αξιοποιηθούν κονδύλια από το Ταμείο Ανάπτυξης για την υλοποίηση μεγάλων και μικρών έργων που θα βελτιώσουν τους προορισμούς μας».

Αναφερόμενος στη φετινή χρονιά, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ σημείωσε ότι, παρά τα θετικά αποτελέσματα -το 2022 πήγε καλύτερα από το αναμενόμενο με τα έσοδα από την τουριστική σεζόν να ενδέχεται να ξεπεράσουν και εκείνα του 2019 (σχεδόν 18 δισ. ευρώ)-, οι δυσκολίες δεν έχουν εκλείψει.

Ειδική μνεία έκανε στο κόστος της ενέργειας που το επόμενο διάστημα θα πλήξει ιδιαίτερα τις τουριστικές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους ορεινούς και ημιορεινούς προορισμούς της χώρας. Ο ΣΕΤΕ, συνέχισε, βρίσκεται σε επαφή με την κυβέρνηση για να βρεθούν τρόποι και να προκύψουν ενισχύσεις για τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις.

Για το 2023 ο κ. Ρέτσος δήλωσε αισιόδοξος αν και προέβλεψε λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και του υψηλού πληθωρισμού, μεγαλύτερη συγκράτηση για ταξίδια, από πλευράς τουριστών.

Για το θέμα των βραχυχρόνιων μισθώσεων, ο κ. Ρέτσος τόνισε ότι αποτελεί μέρος του τουριστικού προϊόντος, αλλά και σε αυτή τη δραστηριότητα πρέπει να ισχύσουν κανόνες υγιούς ανταγωνισμού. Επίσης, υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα γκρίζο θεσμικό πλαίσιο που έχει ανοίξει τον δρόμο σε επιχειρηματικούς ομίλους υπό τον μανδύα της βραχυχρόνιας μίσθωσης, να ασκούν το αντικείμενο του ξενοδόχου ή του ιδιοκτήτη ενοικιαζόμενων δωματίων, με ότι αυτό συνεπάγεται ως προς την εισφοροδιαφυγή.

Ο κ. Ρέτσος αναφέρθηκε και σε θέματα προβολής, χαρακτηρίζοντας ως παράδειγμα προς μίμηση συνεργασίας ιδιωτικού και δημόσιου τομέα τη Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού για την Κεντρική Μακεδονία. Σε ό,τι αφορά στη Θεσσαλονίκη, επισήμανε ότι βρίσκεται στην καλύτερη φάση εξωστρέφειας και με τη στρατηγική συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, μόνο ευοίωνες μπορεί να είναι οι προοπτικές για την επόμενη μέρα της πόλης.

Σημειώνεται πως στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Ηλίας Κικίλιας, γενικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, οι οποίοι τοποθετήθηκαν αναφορικά με τη μελέτη.

Πηγή: https://www.voria.gr/article/sete-schedio-191-draseon-gia-ton-tourismo-stin-kentriki-makedonia

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here