Πρόταση αξιοποίησης της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στα Τέμπη

87

Πρόταση αξιοποίησης της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής στα Τέμπη φέρνει στο προσκήνιο ο Σύλλογος Φίλων Σιδηροδρόμου Αθήνας. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε αναφέρει πως: Το Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2022, μέλη και φίλοι του συλλόγου μας διέσχισαν την εκπάγλου ομορφιάς Κοιλάδα των Τεμπών εποχούμενοι του «Δρεζινοσυρμού» που, με κόπους και μεράκι, δημιούργησαν παλαιοί και εν ενεργεία σιδηροδρομικοί της Λάρισας, μέλη όλοι του «Πολιτιστικού Κέντρου Σιδηροδρομικών Λάρισας».

Το σωματείο αυτό, πέραν του Δρεζινοσυρμού, «έστησε», οργάνωσε και διαχειρίζεται, ένα αξιόλογο «Σιδηροδρομικό Μουσείο», τοποθέτησε δε προ του Σιδηροδρομικού Σταθμού της Λάρισας, αλλά και στο παρακείμενο αυτού «Πάρκο των Σιδηροδρόμων», με την άδεια και την βοήθεια του Ο.Σ.Ε., αλλά και του Δήμου Λάρισας, ως στατικά εκθέματα, παλαιές ατμομηχανές και άλλα παλαιά και αξιόλογα σιδηροδρομικά χρηστικά αντικείμενα.

Η ψυχή αυτού του ζωντανού οργανισμού είναι σήμερα ο Πρόεδρος του Γιάννης Μάνθος, τον οποίο και ευχαριστούμε για τους κόπους του και την βοήθεια που μας παρέσχε για να περάσουμε μερικές αξέχαστες ώρες, τόσο στα Τέμπη, όσο και στη Λάρισα.

Οφείλουμε όμως πολλές ευχαριστίες και στον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ο.Σ.Ε. κ. Κλέαρχο-Σπύρο Πατέρα στον Προϊστάμενο ΔΙΣΥΓ του Ο.Σ.Ε. κ. Ε.Χριστογιάννη στην Προϊσταμένη της ΔΙΣΥΓ/ΥΓΚΝΕ του Ο.Σ.Ε. κ. Ε. Καλαμπόκη, στην Προϊσταμένη ΔΙΣΥΓ/ΥΓΚΝΕ/ΤΛΑΡ κ. Α. Παπακωνσταντίνου, στην Προϊσταμένη Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων του Οργανισμού αυτού κ. Νατάσα Ανωγιάτη που μετά από αίτηση του «Συλλόγου Φίλων του Σιδηροδρόμου» της Αθήνας, εκτιμώντας το έργο του και την σοβαρότητα των ενεργειών του, επέτρεψαν την κυκλοφορία αυτού του Δρεζινοσυρμού στην παλαιά σιδηροδρομική γραμμή που διέρχεται μέσα από την Κοιλάδα των Τεμπών.

Θέλουμε, για ακόμα μία φορά, να τονίσουμε και να προβάλουμε την δουλειά που έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν οι παλαιοί, αλλά και οι εν ενεργεία, σιδηροδρομικοί του στελεχώνουν το «Πολιτιστικό Κέντρο Σιδηροδρομικών Λάρισας», οι οποίοι αποτελούν μία φωτεινή εξαίρεση στην «άνυδρη» εποχή μας, θυμίζοντάς μας την διαχρονική προσφορά των σιδηροδρομικών, που άφησαν έντονο το αποτύπωμα τους στην ελληνική κοινωνία, και πρωτοστάτησαν στους εθνικούς και στους κοινωνικούς αγώνες της χώρας μας.

Γαλουχημένοι κατά την μακρόχρονη υπηρεσία τους στον σιδηρόδρομο με την συλλογική εργασία και την «προσφορά προς το σύνολο», στοιχεία αναγκαία και βασικά για την εργασίας τους, είναι φυσικό να συνεχίζουν, ακόμα και μετά την συνταξιοδότησή τους, να προσφέρουν στον τόπο τους, στην κοινωνία και στον σιδηρόδρομο, και να αγωνίζονται αφιλοκερδώς για τη διαφύλαξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Μας εντυπωσίασε δε ιδιαίτερα η άριστη συντήρηση και εμφάνιση του τροχαίου υλικού που κινούν.

Για όλους αυτούς τους λόγους πιστεύουμε ακράδαντα ότι έχουν όλες τις προϋποθέσεις να αναδειχθούν, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση και, γιατί όχι, και με τον Ο.Σ.Ε., στην πρώτη πιστοποιημένη σιδηροδρομική εταιρεία ενός «Μουσειακού – Τουριστικού» Σιδηροδρόμου, αφού άλλωστε ο χώρος που κινούν τον Δρεζινοσυρμό τους είναι μία περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως «περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους», και είναι γεμάτη με μνήμες από την αρχαία και την σύγχρονη ιστορία μας.

Είναι κρίμα να μείνει ανεκμετάλλευτη από την Πολιτεία, την Περιφέρεια, και τον Ο.Σ.Ε., μία τέτοια προσπάθεια και μία τέτοια υποδομή. Εμείς θα βοηθήσουμε όσο μπορούμε προς αυτή την κατεύθυνση, παραμένοντας διαχρονικοί τους συμπαραστάτες.

Πηγή: ypodomes.com

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here