Ποδαρικό το 2020 με τρία έργα στη Λάρισα

574

Τρία σημαντικά έργα κάνουν ποδαρικό το 2020 στον Δήμο Λαρισαίων. Ξεκινά τις πρώτες μέρες του Ιανουαρίου η αναστήλωση του Μπεζεστενίου στο Φρούριο από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας, ενώ εργολάβοι έχουν ήδη μπει σε τροχιά υλοποίησης του έργου ανάπλασης της τάφρου μεταξύ των συνοικιών Νέας Σμύρνης και ΑΤΑ και του έργου «Βελτίωσης της κινητικότητας στον οικισμό Γιάννουλης», που περιλαμβάνει τη δημιουργία πεζοδρόμων στους παραδρόμους της Γιάννουλης και αισθητικές παρεμβάσεις.

Εκτός των έργων αστικής κινητικότητας, που έχει δρομολογήσει ο Δήμος Λαρισαίων από την περασμένη χρονιά και συνεχίζονται μέσα και στο 2020, τα τρία παραπάνω έργα, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Eπιχειρησιακού Σχεδιασμού και Τεχνικών Έργων κ. Γιώργο Σούλτη, θα είναι τα πρώτα που θα «ανοίξουν» το τεχνικό πρόγραμμα το νέο έτος.

Αναλυτικότερα:

ΑΝΑΣΤΗΛΩΣΗ ΣΤΟ ΜΠΕΖΕΣΤΕΝΙ

Εργασίες αναστήλωσης για την επανάχρηση της τουρκικής υφασματαγοράς- εμπορικής αγοράς, το γνωστό Μπεζεστένι, στον λόφο του Φρουρίου στη Λάρισα, θα ξεκινήσει εντός του Ιανουαρίου η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λάρισας, δρομολογώντας την πρώτη φάση υλοποίησης του φιλόδοξου αυτού σχεδίου, την οποία θα διαδεχθεί στη συνέχεια ο Δήμος Λαρισαίων.

Σύμφωνα με την προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας κ. Σταυρούλα Σδρόλια, θα πραγματοποιηθούν επισκευές του κτιρίου, καθώς και τομές στον χώρο, όπου ο Δήμος Λαρισαίων στη συνέχεια θα δημιουργήσει νέο κτίσμα για βοηθητική χρήση, στα δυτικά του μνημείου (στο μέρος όπου βρίσκεται σήμερα η παιδική χαρά του κέντρου «Φρούριο»).

Το έργο της Εφορείας Αρχαιοτήτων προβλέπεται να διαρκέσει ενάμιση χρόνο και ακολούθως τη σκυτάλη θα πάρει ο Δήμος Λαρισαίων προχωρώντας στην αναστήλωση-ανακατασκευή του ιστορικού μνημείου (εμβαδού 600 m2) και στην επαναλειτουργία του, με εμπορικές και πολιτιστικές χρήσεις.

Να σημειωθεί ότι έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ του Δήμου Λαρισαίων και της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας για τη διενέργεια αρχαιολογικών εργασιών και ερευνών του έργου «Αναστήλωση – Επανάχρηση του κτιρίου Μπεζεστένι».

Στόχος της αποκατάστασης του μνημείου, σύμφωνα με τη μελέτη, δεν είναι η επαναφορά του κτιρίου στην αρχική του μορφή, εφόσον δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία για την αποκατάσταση της αρχικής στέγασης, αλλά η προστασία του κελύφους του κτιρίου από περαιτέρω φθορά και η διαμόρφωσή του, ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει χρήσεις συμβατές με την αρχική του χρήση και τη θέση του στο κέντρο του αρχαιολογικού χώρου του Φρουρίου.

ΤΑΦΡΟΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ

Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο κ. Σούλτη, ο εργολάβος έχει ήδη εγκαταστήσει τα μηχανήματα στην τάφρο «Ι1» στη Νέα Σμύρνη και το έργο ξεκίνησε.

Πρόκειται για την αποστραγγιστική τάφρο που περνά μέσα από τη Νίκαια του Δήμου Κιλελέρ και καταλήγει στον Πηνειό, η ανάπλαση της οποίας θα συμβάλει στην περιβαλλοντική και αστική αναβάθμιση της Λάρισας.

Σύμφωνα με τη μελέτη, περιλαμβάνει αναπλάσεις από τη γέφυρα της οδού Αεροδρομίου έως τη γέφυρα του ΟΣΕ, ενώνοντας τις δύο συνοικίες, με πράσινες διαδρομές, με πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο.

Το έργο του Δήμου Λαρισαίων (συνολικού προϋπολογισμού 700.000 ευρώ) χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.

ΠΕΖΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗ ΓΙΑΝΝΟΥΛΗ

Στη φάση υλοποίησης μπαίνουν και τα «Έργα βελτίωσης της κινητικότητας στον οικισμό Γιάννουλης», του Δήμου Λαρισαίων, που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας (913.000 ευρώ).

Προβλέπουν τη δημιουργία πεζοδρόμων στους παραδρόμους της κεντρικής οδικής αρτηρίας της Γιάννουλης, παράλληλα με αισθητικές παρεμβάσεις.

Αναλυτικότερα, περιλαμβάνουν:

Α) στη φορά από τη Λάρισα προς τη Γιάννουλη και στη δεξιά πλευρά διαμορφώσεις στους χαρακτηρισμένους πεζόδρομους, δίπλα στον κεντρικό δρόμο Λάρισας – Γιάννουλης σε 3 οικοδομικά τετράγωνα (από την οδό Κωνσταντινουπόλεως έως την οδό Θερμιώτη) και τη διαμόρφωση του πεζόδρομου Κουλουψούζη, στο πρώτο οικοδομικό τετράγωνο.

Β) στη φορά από τη Λάρισα προς τη Γιάννουλη και στην αριστερή πλευρά διαμορφώσεις στους χαρακτηρισμένους πεζόδρομους, δίπλα στον κεντρικό δρόμο Λάρισας – Γιάννουλης σε 4 οικοδομικά τετράγωνα, από την οδό 25 Νοέμβρη έως τον δεύτερο κάθετο πεζόδρομο μετά την οδό Κωνσταντινουπόλεως.

Η αρχιτεκτονική σύνθεση περιλαμβάνει τη δημιουργία λωρίδας πλάτους 3,50 μ. για την κυκλοφορία ασθενοφόρων, πυροσβεστικών οχημάτων, οχημάτων για τη φορτοεκφόρτωση κ.ά., με επίστρωση από κυβόλιθους.

Το υπόλοιπο πλάτος του πεζόδρομου περιλαμβάνει τη διαμόρφωση σειράς από χώρους πρασίνου, δενδροστοιχιών και φωτιστικών σωμάτων σε πλάτος 1,20 μ., και λωρίδα πλάτους 3,00 μ. περίπου δίπλα στην οικοδομική γραμμή για την αποκλειστική διέλευση πεζών, επιστρωμένη με χρωματιστές πλάκες τσιμέντου και ειδική λωρίδα με πλάκες τσιμέντου για άτομα με προβλήματα όρασης.

Η σημερινή μικρή νησίδα που διαχωρίζει την κίνηση στην κεντρική οδό από τους πλαϊνούς πεζόδρομους, διαπλατύνεται κατά 1.00 μ., ώστε στο συνολικό νέο πλάτος της νησίδας (1,50 μ.) να φυτευτεί δενδροστοιχία με πράσινο, η οποία θα διαχωρίσει με ασφάλεια τον πεζόδρομο από την κίνηση των οχημάτων.

Για την αποχέτευση των ομβρίων θα κατασκευαστεί δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων με φρεάτια ανά 10,00 μ., το οποίο θα συνδεθεί με το κεντρικό δίκτυο της ΔΕΥΑΛ και επίσης θα κατασκευαστεί νέο δίκτυο φωτισμού κατά μήκος των πεζοδρόμων, με την τοποθέτηση νέων φωτιστικών.

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here