Μαθήματα ρυθμικής και λάτιν χορών στους παιδικούς του δήμου Λαρισαίων

676

Όλο και ψηλότερα μπαίνει ο πήχης για τους παιδικούς σταθμούς του Δήμου Λαρισαίων. Η Αντιδημαρχία Κοινωνικής Πολιτικής και η Δ/νση Αθλητισμού Πολιτισμού και Κοινωνικής Πολιτικής, εργάζονται συστηματικά προκειμένου να προσφέρουν στα παιδιά ασφαλή και άνετη φιλοξενία, φροντίδα, διαπαιδαγώγηση, εκπαίδευση και ψυχαγωγία υψηλών προδιαγραφών.

Έτσι κάθε χρόνο με την έναρξη της χρονιάς εμφανίζονται καινούρια προγράμματα. Για παράδειγμα φέτος στους παιδικούς σταθμούς της Λάρισας θα πραγματοποιούνται και μαθήματα ρυθμικής γυμναστικής και λάτιν χορών, ενώ ήδη από πέρυσι κάθε παιδικός έχει «μάθημα» γυμναστικής. Μουσική, θεατρικό παιχνίδι, κυκλοφοριακή αγωγή, εικαστικά, επισκέψεις σε μουσεία και παραστάσεις ολοκληρώνουν το πλάνο της καθημερινότητας στους παιδικούς σταθμούς. Ήδη εδώ και λίγες ημέρες η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Αθλητισμού Πολιτισμού και Κοινωνικής Πολιτικής κ. Σταυρούλα Μπαξεβάνου, μαζί με το εκπαιδευτικό προσωπικό που αγγίζουν τους 200 σε όλους τους σταθμούς, πραγματοποιούν συναντήσεις με τους γονείς προκειμένου να τους ενημερώσουν για όλα τα προγράμματα που εφαρμόζονται αλλά και για την καθημερινότητα των παιδιών τους. Παράλληλα, οι γονείς έχουν την ευκαιρία να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήματα που έχουν να κάνουν με τη σίτιση των παιδιών τους, την ασφάλεια, τη συμπεριφορά και συναναστροφής τους με τα άλλα παιδιά, τους κανόνες υγιεινής αλλά και να γνωριστούν καλύτερα με τις παιδαγωγούς στις οποίες εμπιστεύονται καθημερινά τα παιδιά τους.

«Στόχος μας είναι οι γονείς να ενημερώνονται διαρκώς για το πρόγραμμα των παιδιών τους, να τους γνωρίζουμε και να μας γνωρίζουν και φυσικά να γνωρίζονται και εκείνοι μεταξύ τους, μιας και τα παιδιά τους αναπτύσσουν φιλίες μέσα στο παιδικό σταθμό. Η ασφάλεια, η διατροφή τους, η κοινωνικοποίηση, το γνωστικό τους επίπεδο είναι θέματα που απασχολούν την πλειονότητα των γονιών. Στις συναντήσεις αυτές ενισχύονται οι δεσμοί εμπιστοσύνης» σημειώνει η κ. Μπαξεβάνου.

Στο θέμα που θέτουν πολλοί γονείς αν το προσωπικό επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες των παιδιών που ο αριθμός τους αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο η κ. Μπαξεβάνου σημειώνει: «Στους παιδικούς σταθμούς απασχολούνται περίπου 190 παιδαγωγοί, ενώ αυξημένος είναι και ο αριθμός του βοηθητικού προσωπικού. Παράλληλα, υπάρχουν άτομα που κάνουν την πρακτική τους άσκηση. Δίνουμε πολύ μεγάλη σημασία στην εκπαίδευσή τους και έτσι υλοποιούνται πολύ συχνά σεμινάρια. Τον προηγούμενο μήνα ολοκληρώθηκε σεμινάριο για τις Πρώτες Βοήθειες, ακολουθεί άλλο για προστασία από φυσικά φαινόμενα-καταστροφές και δεν πρόκειται να σταματήσουμε. Η εκπαίδευση και η κατάρτιση των παιδαγωγών αποτελεί σημαντικό δείκτη ποιότητας, καθώς οι παιδαγωγοί με υψηλότερο επίπεδο εκπαίδευσης φαίνεται να προσφέρουν καλύτερης ποιότητας προσωπική φροντίδα και να είναι πιο ευαίσθητοι, καθώς επίσης να εμπλέκονται περισσότερο με τα παιδιά και να έχουν περισσότερες γνώσεις για τις παιδαγωγικές πρακτικές που εφαρμόζουν. Συνάμα, οι καταρτισμένοι παιδαγωγοί προσφέρουν στα παιδιά πιο πλούσιες μαθησιακά εμπειρίες, περισσότερες ευκαιρίες για χρήση της γλώσσας και ανάπτυξη φυσικών και κοινωνικών ικανοτήτων, δυνατότητες ανάπτυξης ολόπλευρου χαρακτήρα. Τα χαρακτηριστικά του προσωπικού ασκούν μεγάλη επίδραση στα επιτεύγματα των παιδιών. Η βοήθεια και η εμπιστοσύνη των γονιών μάς δίνει δύναμη για να συνεχίσουμε. Όλα γίνονται με γνώμονα το καλό των παιδιών».

Ακόμη η κ. Μπαξεβάνου τονίζει ότι είναι πολύ σημαντικό να γίνει αντιληπτό και από τους γονείς πως το παιδί δεν είναι παθητικός δέκτης, αλλά αντιθέτως, είναι πολύ ενεργό στοιχείο στην ανάπτυξή του, καθώς δρα σε όλα εκείνα που συμβαίνουν γύρω του. Έχει την ικανότητα να αναδομεί συνεχώς το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζει και κινείται και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να αναπτύσσεται νοητικά, ψυχικά και κοινωνικο-συναισθηματικά. Στο σημείο αυτό τονίζει με έμφαση ότι καθοριστικό ρόλο για να συμβούν υπέροχα πράγματα μέσα στον παιδικό σταθμό διαδραματίζει η συνεργασία μεταξύ παιδαγωγών και γονέων. «Η συνεργασία αυτή ενθαρρύνει το παιδί να εμπιστευθεί τη δασκάλα του και να συνεχίσει με ηρεμία το έργο του. Η συνεργασία αυτή μπορεί να σημαίνει και τη συμμετοχή των γονέων σε δραστηριότητες και εκδηλώσεις του παιδικού σταθμού. Η συμμετοχή, η συνεργασία και η επικοινωνία, διαμορφώνουν ένα αρμονικό κλίμα μέσα στο οποίο το παιδί μπορεί να νιώσει ασφάλεια» καταλήγει.

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here