Λάρισα: Σοκ από τους λογαριασμούς αερίου

2420

Η ώρα της πληρωμής… του κύματος της κακοκαιρίας που ενέσκηψε στο νομό Λάρισας στις αρχές του χρόνου έφθασε. Οι λογαριασμοί του φυσικού αερίου που καταφθάνουν… καθυστερημένα στα νοικοκυριά είναι σε δυσθεώρητα ύψη και για το λόγο ότι η τιμή του αερίου έχει διαμορφωθεί σε υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι, με τους καταναλωτές να βρίσκονται σε απόγνωση καθώς τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν, είναι διπλάσια του μέσου όρου…

Αν και ο λογαριασμός του χιονιά αναμενόταν “φουσκωμένος” λόγω των αυξημένων αναγκών που προκάλεσαν οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες στη Λάρισα και γενικότερα στη Θεσσαλία, με τη ζήτηση φυσικού αερίου να καταγράφει ιστορικά επίπεδα, ωστόσο η υποχρέωση άμεσης καταβολής ποσών για μηνιαία ή διμηνιαία χρέωση από 400 – 600 ευρώ για την πλειοψηφία των νοικοκυριών ξεπερνά τις δυνατότητές τους. Το τραγελαφικό της όλης κατάστασης είναι ότι οι λογαριασμοί που καταφθάνουν είτε είναι ληγμένοι, δηλαδή η χρονική περίοδος πληρωμής έχει εκπνεύσει, είτε πρέπει να εξοφληθούν στις αμέσως επόμενες ημέρες. Με δεδομένο ότι σε περίπτωση μη εμπρόθεσμης εξόφλησης του λογαριασμού ο καταναλωτής επιβαρύνεται με το νόμιμο τόκο υπερημερίας, γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος και της απόγνωσης που βιώνουν.

Ενημερωτικά να σημειώσουμε πως η κατανάλωση του καυσίμου, λόγω των συνθηκών συνεχούς παγετού και αλλεπάλληλων χιονοπτώσεων τότε, με θερμοκρασίες που άγγιξαν τους -10 βαθμούς στη Λάρισα και τους -15 στο νομό, ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ με την ΕΔΑ ΘΕΣΣ, την εταιρία που διαχειρίζεται το δίκτυο Διανομής Φυσικού Αερίου στη Θεσσαλία, να ανακοινώνει πως οι διανεμηθείσες ποσότητες άγγιξαν τα 1,75 εκατ. κυβ. ημερησίως, που είναι διπλάσιες σε σχέση με το μέσο όρο κατανάλωσης!

Έως ένα σημείο συνεπώς, όλα ανεξαιρέτως τα νοικοκυριά ήταν υποψιασμένα για το επιβαρημένο κόστος θέρμανσης, αλλά το σοκ που υφίστανται ανοίγοντας τους φακέλους της ΖeniΘ είναι στα όρια του “εγκεφαλικού”. Οι ανησυχίες τους μάλιστα εντείνονται και από το γεγονός ότι τα κύματα της κακοκαιρίας ήταν διαδοχικά με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει και για τους επόμενους λογαριασμούς.

Τα μείζονα ζητήματα που ετέθησαν από τους καταναλωτές είναι αν η εταιρία δίνει τη δυνατότητα διακανονισμού ώστε οι λογαριασμοί να πληρωθούν τμηματικά και επιπροσθέτως ποιες είναι οι συνέπειες της καθυστερημένης άφιξης των λογαριασμών και της αδυναμίας να διεκπεραιωθούν στον χρόνο που ορίζεται;

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΔΙΑΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ

Ως προς το πρώτο σκέλος η ΖeniΘ διευκρίνισε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της “Ε” πως δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους πελάτες φυσικού αερίου (και ηλεκτρικής ενέργειας φυσικά) να ρυθμίσουν τις οφειλές τους βοηθώντας τους να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες ανάγκες τους. Όπως επισήμανε “κάθε πελάτης μπορεί είτε με μια επίσκεψη στο κοντινότερο κατάστημα είτε μέσω τηλεφώνου καλώντας στο 18321 ή ακόμη και ηλεκτρονικά μέσω της υπηρεσίας «MyZenith» και όλο το χρόνο να αιτηθεί το διακανονισμό των οφειλών του επιλέγοντας προκαθορισμένες δόσεις ή να αιτηθεί να εξετασθεί κατ’ εξαίρεση η περίπτωσή του. Ιδιαιτέρως στους ΑμΕΑ και ευάλωτους Καταναλωτές, εφαρμόζουμε ιδιαίτερα προγράμματα που βοηθούν τους ανθρώπους που μας εμπιστεύονται και έχουν ανάγκη να αποπληρώσουν την οφειλή τους σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα κατά περίπτωση. Η πολιτική των διακανονισμών λαμβάνει υπόψη τη δυνατότητα ανταπόκρισης και μετά την έκδοση των επόμενων λογαριασμών. Την ίδια στιγμή η εταιρία διαθέτει ειδικά πακέτα με σταθερές χρεώσεις που απευθύνονται σε όσους επιθυμούν να έχουν τον έλεγχο των μηνιαίων εξόδων τους με πληρωμή ενός προκαθορισμένου ποσού ανά μήνα”.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΗΓΜΕΝΟΥΣ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥΣ

Σχετικά με τους καθυστερημένους λογαριασμούς που καταφθάνουν και στο ενδεχόμενο οι πελάτες να πληρώνουν τόκους υπερημερίας η εταιρία δηλώνει ευέλικτη “εξετάζοντας την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Παραπέμπουμε τους πελάτες μας να καλέσουν στο τηλεφωνικό μας κέντρο (18321) ή να επισκεφθούν ένα από τα Καταστήματα Εξυπηρέτησης πελατών του δικτύου της ZeniΘ ώστε να εξετάσουν με την αρμόδια Διεύθυνση της εταιρείας μας την οφειλή τους”.

ΑΥΞΗΜΕΝΗ Η ΤΙΜΗ ΑΕΡΙΟΥ

Αναφορικά με τους φουσκωμένους λογαριασμούς όπως υποστηρίζει η εταιρία, τα ποσά οφείλονται κατά βάση στην αύξηση της κατανάλωσης κατά τη διάρκεια του βαρύ χειμώνα που διανύσαμε. “Ακόμα, όπως τονίστηκε αρμοδίως, το ποσό του λογαριασμού δεν περιορίζεται μόνο στο κόστος προμήθειας φυσικού αερίου, αλλά επηρεάζεται από το κόστος μεταφοράς, διανομής και τους φόρους. Επιπλέον η τιμή προμήθειας Φ.Α. εξαρτάται άμεσα από πολλούς παράγοντες όπως είναι οι τιμές των πετρελαιοειδών και η συναλλαγματική ισοτιμία. Η άνοδος της τιμής προμήθειας Φ.Α. σε σύγκριση με την περσινή χρονιά οφείλεται κατά κύριο λόγο στην αύξηση των τιμών του πετρελαίου (Brent). Ο μέσος όρος των μηνιαίων τιμών του πετρελαίου (Brent Spot Average) παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 50% (για την περίοδο Απρίλιου – Οκτωβρίου 2018) σε σύγκριση με τις τιμές προμήθειας Φ.Α. της εταιρείας μας που σημείωσαν μία αύξηση της τάξεως μόλις του 30%, γεγονός που οφείλεται στις συνεχείς προσπάθειες της εταιρείας μας όλα αυτά τα χρόνια για την ελαχιστοποίηση του κόστους προμήθειας Φ.Α. προκειμένου να προσφέρουμε στους πελάτες μας ανταγωνιστικά προϊόντα”.

 Του Γιώργου Νούλη

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here