Κέλλας: Αξιολόγηση με ίσες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές

275

«Στη Ν.Δ. υπογραμμίζουμε ιδιαίτερα τη σημασία της Παιδείας ως τη μεγαλύτερη επένδυση για την ανάπτυξη της χώρας, καθώς οι δείκτες κοινωνικής και οικονομικής ευημερίας ταυτίζονται απολύτως με αυτούς της Παιδείας. Για μας η Παιδεία δεν είναι ακόμα μια πλευρά μίας εφαρμοσμένης πολιτικής, αλλά αποτελεί τον καθρέφτη της αντίληψης που έχουμε για το μέλλον του τόπου, και κατά συνέπεια, μελετούμε προσεκτικά και σε βάθος όλες τις πτυχές της παιδαγωγικής διαδικασίας, όπως είναι και η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή».

Χαρακτηριστικό απόσπασμα από την τοποθέτηση του αν. Τομεάρχη Παιδείας της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα, κατά την παρουσίαση του βιβλίου της Ελένης Γρίβας και της Ιφιγένειας Κωφού, για την εναλλακτική αξιολόγηση στο σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Ο Λαρισαίος πολιτικός, αφού συνεχάρη τις δυο συγγραφείς για το έργο τους, το οποίο χαρακτήρισε “πολύτιμο εργαλείο”, αναφέρθηκε στο θέμα της αξιολόγησης, τονίζοντας:

«Η αξιολόγηση μπορεί να συμβάλλει καταλυτικά στη διασφάλιση τις ισότητας των ευκαιριών στις εκπαιδευτικές δράσεις αλλά και στη δυνατότητα επίτευξης της αριστείας, που αποτελεί ανάχωμασε κάθε προσπάθεια οπισθοδρόμησης, δίνοντας κίνητρα συνεχούς βελτίωσης και προόδου, για όλους τους μαθητές».
«Δυστυχώς, στην ελληνική σχολική και κοινωνική πραγματικότητα, ο όρος “αξιολόγηση”παραπέμπεισυνειρµικά καιαυθόρμηταστις παραδοσιακές μορφές, όπως είναι οι εξετάσεις, οιβαθμοί καιοι τίτλοι σπουδών. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μένουν εγκλωβισμένοι σε αυτή τη νοοτροπία χρόνων, λόγω του αυστηρά καθορισμένου περιεχομένου προγράμματος σπουδών, που πρέπει να καλυφθεί.Πλέον, όμως, η αξιολόγηση, γίνεται αντικείμενο αμφισβήτησης και προβληματισμού. Απασχολεί έντονα την παιδαγωγική κοινότητα, καθώς δεν ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου πολυπολιτισμικού και πολύγλωσσου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος», τόνισε ο Χρήστος Κέλλας.

Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, εστιάζοντας στον σημαντικότατο ρόλο του εκπαιδευτικού, επεσήμανε πως «ο εκπαιδευτικός πρέπει να αποκτήσει μεγαλύτερη ελευθερία για να εμπλουτίσει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες που δίνουν τη δυνατότητα στον μαθητή να αποκτήσει πλήρη έλεγχο της δυναμικής του. Απαιτείται, βέβαια, επιμόρφωση και κατάρτιση για την εμβάθυνση των γνώσεών του».

«Οκόσμος προχωρά με τεράστιες ταχύτητες. Οφείλουμε να προσαρμοστούμε και να υιοθετήσουμε σύγχρονες μεθόδους, που θα καταστήσουν το δημόσιο σχολείο μια κυψέλη γνώσης και δημιουργικότητας, που θα δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους, θα καταπολεμά ανισότητες και θα ενθαρρύνει τα ταλέντα των Ελλήνων.Θα αναδεικνύει τον καλύτερο εαυτό όλων, θα αποτελεί χώρο δημιουργίας, θα βελτιώνει αδυναμίες», κατέληξε ο Λαρισαίος πολιτικός, ευχόμενος, “το βιβλίο να έχει την ανταπόκριση, που του αρμόζει”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here