Ετοιμαζόταν να χειρουργηθεί, την έδιωξαν για το σπίτι της…

2131

Το πρόβλημα του χειρουργικού χρόνου στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου αναμονής για την αντιμετώπιση χειρουργικών περιστατικών ή τη στροφή στον ιδιωτικό τομέα επανέρχεται εκ νέου με αφορμή την αναβολή χειρουργείου της Ορθοπεδικής Κλινικής.

Πρόκειται για ασθενή από την περιοχή της Λιβαδειάς, η οποία αμέσως μετά την αναβολή της χειρουργικής επέμβασης στην οποία επρόκειτο να υποβληθεί, ενημέρωσε τη διοίκηση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου και στη συνέχεια απέστειλε αναφορά στον Συνήγορο του Πολίτη, ενώ αναμένεται να καταθέσει και γραπτή καταγγελία στη διοίκηση του νοσοκομείου, η οποία θα κινήσει σύμφωνα με τον διοικητή κ. Παν. Νάνο όλες τις διαδικασίες που προβλέπονται για τη διερεύνηση της υπόθεσης.

‘Όπως αναφέρει σε γραπτή καταγγελία της και προς την «Ε» η ασθενής «Τη 13η Φεβρουαρίου 2019 είχα προγραμματισμένο χειρουργείο στην Ορθοπεδική κλινική του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Λάρισας με χειρούργο τον (…). Είχε επικοινωνήσει μαζί μου στις 6/2 η γραμματέας του από το ιατρείο του που διατηρεί στη Λάρισα, το οποίο είχα επισκεφτεί τον Ιούλιο και μου είπε ότι θα με χειρουργήσει βάσει λίστας στο παραπάνω νοσοκομείο και μου είπε στις 12/2 να είμαι στο Νοσοκομείο στις 8.00 για προεγχειρητικό έλεγχο και εισαγωγή στην Κλινική για το χειρουργείο στις 13/2 το οποίο και έπραξα ξεκινώντας στις 4.30 από τη Λιβαδειά όπου κατοικώ, για τη Λάρισα.

Σας αναφέρω ότι είχα εξεταστεί στα εξωτερικά ιατρεία από τον κ. (…) σε προγραμματισμένο ραντεβού στις 11/1 στο οποίο μου είπε ότι θα επικοινωνήσει μαζί μου για την ημερομηνία της επέμβασης και μου κράτησε τη μαγνητική τομογραφία του γονάτου μου την oποία είχα κάνει σε ιδιωτικό κέντρο. Στις 12/2 το πρωί έκανα τον προεγχειρητικό έλεγχο και το μεσημέρι έκανα εισαγωγή στη Β’ Ορθοπεδική. Μετά από δύο ώρες πέρασε ο γιατρός για ένα λεπτό από το δωμάτιο και μου είπε κατόπιν ερωτήσεώς μου, ότι θα είμαι στη σειρά το τρίτο χειρουργείο την επομένη και να υπολογίζω στις 12.00. Το απόγευμα πέρασε και η αναισθησιολόγος, ρώτησε το ιστορικό μου και αργά το βράδυ μια νοσηλεύτρια μού έβαλε την πεταλούδα στο χέρι για να είμαι έτοιμη για το χειρουργείο της επόμενης ημέρας.

Όλο το πρωί της 13ης Φεβρουαρίου περίμενα την εισαγωγή μου στο χειρουργείο ως τις 14.00 όπου ο γιατρός, που δεν είχε εμφανιστεί καθόλου μέχρι εκείνη την ώρα, μου ανακοίνωσε απαθέστατος ότι το χειρουργείο μου αναβάλλεται για τις 27/2/2019 επειδή η διοίκηση του πήρε το χειρουργείο για έκτακτο περιστατικό. Όταν διαμαρτυρηθήκαμε, μας είπε να κάνουμε τα παράπονά μας στη διοίκηση και ότι εκείνος είναι ένα απλό γρανάζι του συστήματος.

Φώναξε ο σύζυγός μου έναν νοσοκόμο να μου βγάλει την πεταλούδα και μάζεψα τα πράγματά μου. Στη συνέχεια πήγαμε στον διοικητή του νοσοκομείου κ. Νάνο, του γνωστοποιήσαμε το θέμα και μας είπε ότι η διοίκηση δεν επεμβαίνει στα χειρουργεία και ότι ενέχει άλλα κίνητρα η αναβολή του χειρουργείου και να κάνουμε αναφορά γραπτή. Επειδή εγώ δεν αισθανόμουν καλά και ένιωθα ζάλη και ναυτία δεν το έπραξα αλλά εκείνος κράτησε τα στοιχεία μας για να τον καλέσει σε απολογία. Να σημειώσω ότι δεν πήρα το εξιτήριο και τη μαγνητική τομογραφία τα οποία ζήτησα μέσω ΚΕΠ Λιβαδειάς και τα οποία δεν έχω λάβει».

ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΟΛΛΕΣ ΑΝΑΒΟΛΕΣ…

Ενήμερος για το περιστατικό και τις συνθήκες εμφανίστηκε ο διευθυντής της Ορθοπεδικής Κλινικής καθηγητής Κων. Μαλίζος, ο οποίος απέδωσε την αναβολή όχι μόνο του συγκεκριμένου χειρουργείου αλλά και πολλών άλλων στη δυσαναλογία μεταξύ της (κολοσσιαίας) ζήτησης και της (περιορισμένης) προσφοράς για την αντιμετώπιση χειρουργικών περιστατικών.

Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο περιστατικό σημείωσε ότι ήταν το τρίτο κατά σειρά χειρουργείο εκείνης της ημέρας και η καθυστέρηση του πρώτου είχε ως αποτέλεσμα να καθυστερήσει το δεύτερο περιστατικό και μετά τις 3 το μεσημέρι να μην υπάρχει επαρκές προσωπικό για να καλύψει τα υπόλοιπα χειρουργεία, τα οποία και αναβλήθηκαν. Παράλληλα, συμπληρώνει ότι ο συνεργάτης του προθυμοποιήθηκε να εξυπηρετήσει την ασθενή του κατανοώντας το πρόβλημα με τον επαναπρογραμματισμό του χειρουργείου της δύο εβδομάδες αργότερα (27/2/2019) παρά το γεγονός ότι λύση στο πρόβλημα όφειλε να δώσει το Νοσοκομείο καθώς με βάση την εγκύκλιο του γενικού γραμματέα του Υπουργείου Υγείας «η πολιτεία αποσυνδέει τον γιατρό από τον ασθενή…».

Σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ο κ. Μαλίζος από τους 100 ασθενείς που προγραμματίζονται να χειρουργηθούν με βάση τη λίστα χειρουργούνται οι 43 με αποτέλεσμα οι μη εξυπηρετούμενοι να αυξάνουν τον χρόνο αναμονής για την εξυπηρέτησή τους ή να αναζητούν λύσεις στο πρόβλημά τους στον ιδιωτικό τομέα χωρίς να υπολογίζονται οι αναβολές έκτακτων χειρουργικών περιστατικών –πρόβλημα που αντιμετωπίζει έντονα η κλινική του.

«Ο,ΤΙ ΟΡΙΖΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ…»

Ερωτηθείς σχετικά ο διοικητής των δύο νοσοκομείων κ. Παν. Νάνος ανάφερε ότι γνωρίζει το περιστατικό και αναμένει την επίσημη καταγγελία προκειμένου να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες.

«Η καταγγελία, εφόσον σταλεί, σε καμία περίπτωση δεν θα μείνει στο περιθώριο. Θα την εξετάσω με τη δέουσα σοβαρότητα και θα πράξω ό,τι ορίζει ο νόμος…» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Νάνος αφήνοντας ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τη διερεύνηση της υπόθεσης, που αγγίζει ένα από τα πλέον σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει και αφορά στη διαχείριση του χειρουργικού χρόνου και τη λίστα χειρουργείου.

Του Δημ. Κατσανάκη

Πηγή: eleftheria.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here