Δημ. Κουρέτας: «Η νέα τάση στη διατροφή είναι η διαλειμματική νηστεία»

171

Για τους πυλώνες της διατροφής, τους οποίους θα πρέπει να ακολουθήσουμε για ευεξία του οργανισμού μας, μίλησε στο Ράδιο ΕΝΑ και τον Γ. Καρεκλίδη, ο Καθηγητής του Τμήματος Βιοχημείας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας κ. Δημήτρης Κουρέτας, ο οποίος αναφέρθηκε και στη διαλειμματική νηστεία, χαρακτηρίζοντας ως μία νέα τάση στη διατροφή που βοηθά και δημιουργεί ένα πολύ ευνοϊκό μεταβολικό περιβάλλον για τον οργανισμό και λειτουργεί θεραπευτικά σε αρκετές ασθένειες. Μάλιστα, ο κ. Κουρέτας επεσήμανε πως θα πρέπει να ακολουθήσουμε άλλες διατροφικές συνήθειες, με βάση τρόφιμα που η Ελλάδα τα έχει σε επάρκεια.
Ο κ. Κουρέτας επικεφαλής στο Εργαστήριο Φυσιολογίας Zωικών Oργανισμών-Τοξικολογίας του Τμήματος Βιοχημείας του ΠΘ επεσήμανε πως σκοπός του Εργαστηρίου είναι η ανάδειξη της ευεργετικής δράσης των τροφίμων της χώρας μας.
Η Ελλάδα, ανέφερε ο Καθηγητής, έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς είναι δεύτερη σε βιοποικιλότητα στον πλανήτη σε φυτικά είδη κι αυτό σημαίνει ότι έχει μεγάλη ποιότητα που δυστυχώς όμως δεν έχει αναδειχθεί όπως θα έπρεπε.
Το Εργαστήριό του προσπαθεί να αναδείξει αυτά τα χαρακτηριστικά της χώρας εδώ και 20 χρόνια και έχει δημιουργήσει συνεργασίες με αρκετές εταιρείες και με κράτη όπως η Αμερική, η Γερμανία, η Νορβηγία, η Ιαπωνία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, η ελληνική τοπική γαστρονομία έχει αντικατασταθεί από προϊόντα κυρίως μεταποιημένα που είναι τέσσερα και καλύπτουν πάνω από το 50% της έκτασης του πλανήτη. Αυτά είναι η σόγια, το ρύζι, το καλαμπόκι και το στάρι και όλα τα παράγωγά τους που δημιουργούν τις πίτσες, τα κρουασάν, τα γλυκά τα οποία καταναλώνονται κατά κόρον.
«Εμείς πιστεύουμε και η βιβλιογραφία το δείχνει σε μια επιστροφή σε τροφές οι οποίες ήταν πιο κοντά στη δική μας κουλτούρα, να μην την πω μεσογειακή, γιατί αυτό έχει «ξεχειλώσει». Η κάθε περιοχή έχει κάποια συγκεκριμένα τρόφιμα που παράγει και έχει μια παράδοση, πχ ελιές, τυριά τοπικά, μέλι, φασόλια, κάστανα, αμύγδαλα, τα οποία αποτελούν σε κάθε περιοχή τον πυρήνα της διατροφής», τόνισε ο Καθηγητής επισημαίνοντας πως η πρόκληση για την ανάδειξη της διαφορετικότητας στη διατροφή αναδείχθηκε μέσα από την πανδημία του κορωνοϊού, αλλά και τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Η διατροφή και ο κορωνοϊός

Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, η διατροφή συνδέεται με τον κορωνοϊό, τη νόσησή του αλλά και την αντιμετώπισή του.
«Αποδείχθηκε από μελέτες που έχουν δει το φως της δημοσιότητας ότι αυτό το οποίο επιμελώς κρυβόταν από τα μέσα και τη δημόσια συζήτηση είναι ότι το 85-90% των ανθρώπων που κολλάνε τον κορωνοϊό, τον περνούν σχεδόν ασυμπτωματικά. Όλα τα φώτα έπεσαν πάνω στους ανθρώπους που πεθαίνουν , οι οποίοι δεν έχουν κάνει εμβόλια κτλ. Αυτά τα μάθαμε. Σωστά είναι, αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Το σχεδόν 90% που κολλάνε και το περνάνε σχεδόν ασυμπτωματικά για να συμβεί αυτό, παίζει μεγάλο ρόλο η διατροφή τους και η άσκηση και το γενικότερο ανοσοποιητικό σύστημα το οποίο χτίζεται και πατάει πάνω σε μια σωστή και δομημένη υγιεινή διατροφή και πάνω σε μια καθημερινή φυσική δραστηριότητα» εξήγησε ο κ. Κουρέτας.
Οι τέσσερις πυλώνες της υγιεινής διατροφής
Όπως ανέλυσε ο Καθηγητής, σκοπός του Εργαστηρίου είναι να τοποθετήσει τη διατροφή των ανθρώπων πάνω σε μια υγιεινή βάση, η οποία πλέον έχει αποδειχθεί ότι πατάει πάνω σε τέσσερις πυλώνες. Οι τρεις πυλώνες αφορούν σε συγκεκριμένα τρόφιμα και ο τέταρτος πυλώνας αφορά στη μείωση των θερμίδων περιοδικά μέσα στον χρόνο.
Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, υπάρχουν τρεις μεγάλες κατηγορίες τροφίμων που πρέπει να αποτελούν τη βάση της διατροφή κάθε μέρα. Η πρώτη μεγάλη κατηγορία είναι τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά, δηλαδή γιαούρτι, ξινόγαλο, κεφίρ και τυρί και όχι γάλα. Τα ζυμωμένα γαλακτοκομικά, εξήγησε ο Καθηγητής επηρεάζουν πολύ το έντερο και δημιουργούν συνθήκες καλού μεταβολισμού.
Η δεύτερη κατηγορία είναι τα φυλλώδη λαχανικά και η τρίτη τα δημητριακά ολικής άλεσης και τα ψυχανθή, δηλαδή φασόλια και φακές.
«Αυτά πρέπει να είναι η βάση της διατροφής μας. Και κρέας βέβαια θα φάμε και ψάρι αλλά αυτή όμως πρέπει είναι η βάση, εκεί πρέπει να πατάει η διατροφή μας κάθε μέρα. Εάν ακολουθήσουμε αυτή τη διατροφή χτίζουμε ένα πολύ καλό εντερικό σύστημα και κυρίως αυτό που αφορά στα μικρόβια και που έχει φανεί ότι είναι η βάση της μεταβολικής μας υγείας», σχολίασε ο κ. Κουρέτας.
Ο τέταρτος πυλώνας, όπως είπε ο κ. Κουρέτας είναι η περιοδική αποχή από το φαγητό για αρκετές ώρες, ενός είδους νηστεία δηλαδή, που θα πρέπει να ακολουθούμε 3-4 φορές τον χρόνο σε δεκαήμερα, στα οποία θα πρέπει να καταναλώνουμε πολύ λίγες θερμίδες.
«Εάν αυτή την περίοδο, τις δέκα αυτές ημέρες, τρώμε πάρα πολύ λίγο ελάχιστες θερμίδες, αυτό νεαροποιεί τα κύτταρα, νεαροποιεί τον οργανισμό και φροντίζει να έχουμε ένα πολύ καλό αμυντικό σύστημα που έχει φανεί ότι επηρεάζει και την προσβολή από τον κορωνοϊό», είπε ο Καθηγητής, σημειώνοντας πως σε αυτού του είδους την διατροφική τάση, υπάρχει επιρροή της ορθόδοξης παράδοσης διότι εκτός από το όφελος που έχει στον οργανισμό, βοηθάει πάρα πολύ και την ψυχική διάθεση.
Πως λειτουργεί η διαλειμματική νηστεία
Ο κ. Κουρέτας ανέλυσε τον τρόπο που λειτουργεί η διαλειμματική νηστεία και πως μπορεί κάποιος να την ακολουθήσει. «Το δεκαήμερο με τη λήψη πολύ λίγων θερμίδων είναι μία λύση. Μια άλλη λύση είναι να προσπαθούμε να έχουμε ένα «παράθυρο» καθημερινά στο οποίο δεν θα τρώμε και θα διαρκεί περίπου 14-15 ώρες», είπε ο Καθηγητής και συνέχισε λέγοντας πως εάν υποθέσουμε ότι το τελευταίο γεύμα το κάνουμε στις 7-8 το βράδυ, μετά θα πρέπει να φάμε την επόμενη ημέρα στις 10-11 το πρωί και αυτό να είναι ελαφρύ. Έπειτα θα ακολουθήσει ένα ελαφρύ μεσημεριανό κι έπειτα το βραδινό στις 7-8 το βραδάκι.
«Έτσι θα έχουμε ένα παράθυρο των 14-15 ωρών, γι’ αυτό και λέγεται διαλειμματική νηστεία, έχει αυτό το διάλειμμα, που βοηθά πολύ και δημιουργεί ένα πολύ ευνοϊκό μεταβολικό περιβάλλον για τον οργανισμό και λειτουργεί θεραπευτικά σε αρκετές ασθένειες», τόνισε ο Καθηγητής.
Σημείωσε πως η διαλειμματική νηστεία αποτελεί μία από τις νέες τάσεις στη διατροφή ενώ τη χαρακτήρισε ως το φάρμακο του αιώνα, που έδωσε ένα Νόμπελ το 2016 σε έναν σημαντικό Ιάπωνα καθηγητή. «Είναι επαναστατική μέθοδος που αλλάζει τελείως τον μεταβολισμό και για τους Έλληνες ήταν κάτι σύνηθες. Οι Σπαρτιάτες τρώγανε το βράδυ όλοι μαζί, το μεσημέρι και το πρωί δεν τρώγανε, απείχαν», επεσήμανε ο κ. Κουρέτας.
Τέλος αναφέρθηκε και στα λεγόμενα των διαιτολόγων που προωθούν τα πολλά και μικρά γεύματα, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «η βιβλιογραφία απέδειξε ότι αυτό που λέμε διαλειμματική νηστεία είναι πάρα πολύ καλό για τον οργανισμό. Κάποτε είχε επικρατήσει η λογική των πολλών και μικρών γευμάτων. Δεν είπα ότι είναι λάθος, αλλά η επιστήμη προχωράει. Δουλεύει και αυτό, αλλά κάτι είναι καλύτερο».

Πηγή: magnesianews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here