«Διαγωγή κοσμία για την κ. Κεραμέως»

235

Με τις ψήφους μόνο της ΝΔ ψηφίστηκε το αναχρονιστικό και βαθιά συντηρητικό νομοσχέδιο για την παιδεία, που κατά τα άλλα τιτλοφορείται ως «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις».
Τι και αν σύσσωμη η εκπαιδευτική κοινότητα βρέθηκε επί δύο μέρες στους δρόμουςαντιδρώντας σε πλήθος διατάξεων, τις οποίες χαρακτηρίζουν ως άκρως αντιπαιδαγωγικές. Τι και αν στην ηλεκτρονική διαβούλευση επί του νομοσχεδίου κατατέθηκαν 15.000 αρνητικά σχόλια από φορείς, εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές. Τι και αν η ΝΔ είναι μόνη της στην υπεράσπιση αυτής της «αναβάθμισης», με μόνους υποστηρικτές τους ιδιοκτήτες φροντιστηρίων και ιδιωτικών σχολείων.
Όπως εύστοχα τόνισε στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο στην Ολομέλεια ο αρχηγός της Αξιωματική Αντιπολίτευσης, Αλέξης Τσίπρας, η ΝΔ νομοθετεί για την παιδεία με το μυαλό της στην τσέπη των σχολαρχών, φέρνοντας αντιπαιδαγωγικές διατάξεις που επιβαρύνουν τα παιδιά, από την προσχολική κιόλας ηλικία με την εισαγωγή της διδασκαλίαςτων αγγλικών έως τους εφήβους με την εντατικοποίηση των μαθημάτων, αγνοώντας κυνικά τις αντιδράσεις των ειδικών.
Πιστή στην ιδεολογία της παράταξής της, η κ. Κεραμέως έφερε διατάξεις που προάγουν μία διαρκήκατάσταση ανταγωνισμού, ενώ η δημιουργική και κριτική σκέψη υποβαθμίζονται στο όνομα της διαβόητης αριστείας. Τηςαριστείας της κυβέρνησης των αρίστων, που από τη μία κατηγορεί τον ΣΥ.ΡΙΖ.Α. για χαλαρότητα και από την άλλη διορίζει ανθρώπους χωρίς πτυχίο σε καίριες θέσεις ευθύνης, όπως στην ΕΥΠ, στον ΕΟΤ, στις διοικήσεις νοσοκομείων και αλλού.
Αφού, λοιπόν, τόσο τους καίει η αριστεία, είναι εύλογο να αναρωτιέται κανείς γιατί μεταρρυθμίζουν ένα εκπαιδευτικό σύστημα, με το οποίο στη διάρκεια της διακυβέρνησης του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. οι αριστούχοι μαθητές αυξήθηκαν κατά 40.000. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα που έδωσε στους μαθητές τον χώρο και τις συνθήκες να αυξήσουν τις επιδόσεις τους σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Όλοι γνωρίζουν σε τι κατάσταση παραλάβαμε το 2015 την παιδεία, όπως και το Εθνικό Σύστημα Υγείας και τα ασφαλιστικά ταμεία και τόσα άλλα. Τα σχολεία άνοιγαν με καθυστέρηση, υποστελεχωμένα από εκπαιδευτικούςκαι με σημαντικές ελλείψεις σε βιβλία. Όλα αυτά μπήκαν σε μία τάξη και μάλιστα μέσα σε ασφυκτικές δημοσιονομικές συνθήκες. Ας μην λένε λοιπόν ότι εμείς δεν κάναμε τίποτα για την παιδεία.
Όσο για την αξιολόγηση, οι ίδιοι οι καθηγητές δεν είναι αντίθετοι με την αξιολόγηση, αλλά με την τιμωριτική αξιολόγηση που είχε θεσπίσει ο τέως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισηςκαι νυν πρωθυπουργός, κ. Κυριακός Μητσοτάκης, χρησιμοποιώντας την ως μέσο για απολύσεις εκπαιδευτικών.
Τέλος, η επαναφορά της διαγωγής στα απολυτήρια, αποτελεί διάταξη που αντιπροσωπεύει τον αναχρονιστικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του νομοσχεδίου. Διαγωγή κοσμία, λοιπόν, για την κ. Κεραμέως, που, κλείνοντας τα αυτιά της στην εκπαιδευτική κοινότητα και την κοινωνία, έφερε ένα νομοθέτημα, που άλλο σκοπό δεν έχει παρά να ποτίσει την ελληνική παιδεία και ως εκ τούτου την αυριανή κοινωνία με τις αρχές του ατομισμού, του σκληρού ανταγωνισμού και της πάση θυσία προάσπισης του κέρδους.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here