Bλάμηδες: H νέα κομπανία από τη Θεσσαλία που ξεσηκώνει σε γλέντια και πανηγύρια

93

Βλάμηδες, η παραδοσιακή ορχήστρα από την Λάρισα μιλά στην ATHENS VOICE για τις μουσικές επιρροές της, τα γλέντια στην Θεσσαλία αλλά και την Θεσσαλονίκη.

Βλάμηδες στις περιοχές του βλαχόφωνου ελληνισμού είναι οι ανύπαντροι φίλοι του γαμπρού και της νύφης που βοηθούν στην τέλεση του γάμου, από την εκκλησία έως και το γλέντι. Σε άλλες περιοχές πάλι αναφέρονται ως μπρατίμια που φορούν στον ώμο το χαρακτηριστικό μαντήλι σε σχήμα τριγώνου. Από εκεί εμπνεύστηκαν και το όνομά τους και οι Βλάμηδες, τέσσερις νεαροί μουσικοί, ο Δημήτρης Τσιούτσιας, ο Γιώργος Θεοδωρίδης, ο Νίκος Ζιώγας και ο Ανδρόνικος Καράκης από την Λάρισα. Κουλ τύποι που λατρεύουν την παραδοσιακή μουσική και τον χορό από μικροί και δεν το κρύβουν. Σήμερα, θα τους ακούσεις να παίζουν σε γλέντια, πανηγύρια και διάφορα spots τραγούδια της ηπειρωτικής Ελλάδας με έμφαση στην Ήπειρο, τα Γρεβενά και τις βλαχόφωνες περιοχές ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που θα τους πετύχεις και στην συμπρωτεύουσα να ερμηνεύουν με μια γνησιότητα τραγούδια από τη Μακεδονία και τη Θράκη. Μπορεί η κομπανία να μετρά από τον Μάιο του 2022, η ενέργεια και το δέσιμό τους όμως, κάνει μικρούς και μεγάλους να γίνονται μια παρέα και να χορεύει μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Η συνεργασία τους είχε ξεκινήσει ωστόσο εδώ και αρκετά χρόνια μιας και οι τρεις από τους τέσσερις γνωρίζονταν από το μουσικό σχολείο της πόλης που φοιτούσαν. Ο Δημήτρης έχει σπουδάσει Γεωπονία ενώ ασχολείται συστηματικά με το κλαρίνο, ένα όργανο που πρωταγωνιστεί στην ορχήστρα τους, ο Γιώργος πάλι, έχει τελειώσει το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης με ειδίκευση στο λαούτο. Στο σχήμα έχει διπλό ρόλο, τόσο τον συνοδευτικό όσο και αυτό του τραγουδιστή. Ο Νίκος, επίσης έχει ολοκληρώσει τις σπουδές του στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης και παίζει ακορντεόν και πιάνο, ενώ ο Ανδρόνικος, γνωστός και ως andro.kar από τα χιουμοριστικά του βιντεάκια στο TikTok έχει σπουδάσει μαγειρική, διδάσκει παραδοσιακούς χορούς και στους Βλάμηδες θα τον αναγνωρίσεις από τα κρουστά όργανα.

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Οι μουσικές επιρροές τους προέρχονται κυρίως από την Αργιθέα, τα βλαχοχώρια και τη Θράκη συνδυάζονται και αλληλοεπιδρούν αρχικά στον καθένα κι έπειτα σαν κομπανίαΤους αρέσουν τα ταξίδια σε περιοχές που θα συναντήσεις ανθρώπους που έχουν βιώσει την παράδοση και τον λαϊκό πολιτισμό αρκετά χρόνια, είτε αυτοί είναι οργανοπαίχτες είτε απλοί γλεντιστές. «Όπως όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί έτσι και η παράδοση εξελίσσεται. Μέρα με την μέρα, χρόνο με τον χρόνο νέα στοιχεία έρχονται να διαδεχθούν τα παλιά. Παράδοση ίσον συνεχής ροή. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με το ελληνικό γλέντι. Σε περιοχές που παλαιότερα ακούγονταν ένα είδος μουσικής πλέον το ρεπερτόριο έχει διευρυνθεί κατακόρυφα, πόσο μάλλον σε αστικά κέντρα που στήνονται γλέντια με τον κόσμο να προέρχεται από όλες τις περιοχές του ελλαδικού χώρου. Ως κομπανία, καλούμαστε πλέον να ικανοποιήσουμε ένα ποικίλο κοινό που περιμένει να ακούσει μουσικές από διαφορετικές περιοχές και ακουστικά να ταξιδέψει σε αυτές.Όλα αυτά είναι σημαντικά να συμβαίνουν έχοντας κρατήσει και την ταυτότητα μας καθώς και τις περιοχές που ασχολούμαστε κατά κύριο λόγο. Ο λόγος των απαιτήσεων οδήγησε και στην επιλογή του ακορντεόν ως τέταρτο όργανο στο σχήμα. Η θέση που έχει το όργανο αυτό στην παραδοσιακή μουσική καθώς επίσης και η δυνατότητα του να “εμπλέκεται” σε αρκετές περιοχές του έδωσαν την συμπληρωματική του θέση στην παραδοσιακή ζυγιά (ορχήστρα – κομπανία) της ηπειρωτικής Ελλάδας».

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Στόχος τους είναι σήμερα να κάνουν τον ακροατή να γλεντήσει, να χαρεί και ίσως να επαναφέρουν στο νου του αναμνήσεις και συναισθήματα από το παρελθόν. «Αν και ηλικιακά είμαστε “μικροί”, είχαμε την τύχη να παίξουμε σαν Βλάμηδες σε πολλά μέρη του ελλαδικού χώρου όπως τα Ζαγοροχώρια, η Αλεξανδρούπολη, η Σαμαρίνα και αρκετές ακόμη περιοχές στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας ενώ το φετινό καλοκαίρι είχαμε την τιμή να εκπροσωπήσουμε την χώρα μας σε φεστιβάλ παραδοσιακών χορών στην Σλοβακία, την Ουγγαρία και την Ιταλία. Η αρχή μας μπορεί να έγινε με την καλύτερη διάθεση ωστόσο δεν άργησαν να εμφανιστούν προβλήματα όπως η περιφρόνηση και η υπονόμευση για όσα κάναμε στο είδος από ανθρώπους που προσπάθησαν να ταράξουν την συνεργασία μας.

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Το κύριο μήνυμα ωστόσο που θέλουμε να στείλουμε από όλο αυτό που κάνουμε είναι ένα, ενότητα! Όσο ανάγκη την έχει ο κόσμος ιδίως σε αυτές τις εποχές, άλλο τόσο την έχουμε και εμείς. Το γλέντι για πολλούς είναι απλά χορός και τραγούδι, για εμάς είναι επιτέλεση και αυτό ακριβώς προσπαθούμε να αντιπροσωπεύουμε. Χωρίς αμφιβολία κάθε μουσική στιγμή και κάθε χαρά είναι κάτι που δύσκολα ξεχνάς, ιδίως όταν είναι κάποιος γάμος. Σε κάθε σκοπό και τραγούδι που αναπαράγουμε βάζουμε τον χαρακτήρα και την αισθητική μας. Όντας ένα παρείστικο κλίμα έχουμε και τις στιγμές που τυχαίνει να γελάμε αφάνταστα, στιγμές κυρίως σε πρόβες αλλά ενίοτε και στα γλέντια μας. Χαρακτηριστικά θυμόμαστε μια βραδιά που κάποιος μας ζήτησε να παίξουμε κάτι από Μπετόβεν και το κάναμε αλλά… με τον δικό μας τρόπο. Ο κορεσμός, όμως, που έχει επέλθει από τις νέες ιδέες που δημιουργούν νέα τραγούδια, σε αυτή τη φάση δεν μας δημιουργεί την ανάγκη για την εξ ολοκλήρου δημιουργία ενός δικού μας τραγουδιού». 

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Για να καταλήξουν: «Η χαρά μας και η ικανοποίηση μας για οτιδήποτε κάνουμε είναι φανερή σε κάθε εμφάνιση μας. Ωστόσο οι συνάδελφοι μας και οι άνθρωποι που θαυμάζουμε έχουν φτάσει αυτό το είδος μουσικής σε τόσο υψηλό επίπεδο που μόνο να ακολουθήσουμε τα χνάρια τους μπορούμε και με σεβασμό να προσπαθήσουμε να προσφέρουμε και εμείς ένα μέρος απ’ ό,τι έχουν προσφέρει αυτοί. Σίγουρα η αποδοχή της δουλειάς μας από τον κόσμο αποτελεί την μεγαλύτερη ικανοποίηση για εμάς. Σύντομα θα έχουμε τη χαρά να καταπιαστούμε με ηχογραφήσεις πολύ αγαπημένων μας τραγουδιών ενώ ευελπιστούμε μέχρι και την ερχόμενη άνοιξη να έχουμε και το πρώτο μας βιντεοκλίπ με έναν άνθρωπο που εκτιμούμε».

Bλάμηδες, η παραδοσιακή κομπανία

Πηγή: athensvoice.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here