«Αποσυγχώνευση και επαναλειτουργία του ΚΠΕ Κισσάβου – Μαυροβουνίου ως ανεξάρτητο Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης»

185

Επίκαιρη ερώτηση κατέθεσε η Βουλευτής Λάρισας Κινήματος Αλλαγής, κ. Ευαγγελία Λιακούλη, αξιώνοντας απάντηση στο βήμα της Βουλής από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με τα προβλήματα που έχει προκαλέσει η συγχώνευση του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Ελασσόνας και του ΚΠΕ Κισσάβου – Μαυροβουνίου, σε ένα ενιαίο ΚΠΕ Κισσάβου – Ελασσόνας.

Στην ερώτησή της η βουλευτής επισημαίνει ότι τα προβλήματα σχετίζονται τόσο με τη μείωση των υλοποιούμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και συνεπώς των δυνητικά ωφελούμενων μαθητών και εκπαιδευτικών, όσο και με τη μείωση των πεδίων επισκεψιμότητας στην ευρύτερη περιοχή της Αγιάς, η οποία διαθέτει περιοχές μοναδικής περιβαλλοντικής, πολιτιστικής και ιστορικής αξίας όπως το Δέλτα Πηνειού Ποταμού, το Μαυροβούνιο, η Ανατολή Αγιάς με την Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου, το Μεγαλόβρυσο Αγιάς, το μονοπάτι Άνω Σωτηρίτσας – Αγιοκάμπου, η Ακτογραμμή παραλίας Αγιοκάμπου, οι Νερόμυλοι, τα Ασκηταριά Αγ. Αναργύρων, τα μονοπάτια και καλντερίμια Κισσάβου, η λίμνη Κάρλας κ.α..

Κατόπιν των ανωτέρω, η Λαρισαία βουλευτής ζητά από την αρμόδια Υπουργό να προβεί στην εκ νέου αποσυγχώνευση και την επαναλειτουργία του ΚΠΕ Κισσάβου – Μαυροβουνίου, προκειμένου να καλυφθούν κατά το δυνατόν πληρέστερα οι εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών του Νομού, όπως βέβαια και όλων των επισκεπτών από την υπόλοιπη Ελλάδα, που θα επιθυμούσαν να επισκεφτούν τον τόπο.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Το 2011 και εν μέσω της σφοδρής δημοσιονομικής κρίσης το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) Κισσάβου – Μαυροβουνίου συγχωνεύτηκε με το ΚΠΕ Ελασσόνας, σε ένα ενιαίο Κέντρο (ΚΠΕ Κισσάβου – Ελασσόνας) και έδρα την Ελασσόνα. Η συγχώνευσης αυτή, ωστόσο, επέφερε προβλήματα ζωτικής σημασίας στη λειτουργία του νέου φορέα.
Μεταξύ άλλων και επιγραμματικά, τα προβλήματα συνοψίζονται ως εξής:
– Υλοποιείται μόνο ένα (1) από τα έξι (6) συνολικά προγράμματα που υλοποιούνταν πριν την συγχώνευση, ενώ παράλληλα σχεδόν εξαλείφθηκαν τα επιμορφωτικά σεμινάρια στην περιοχή της Αγιάς.
– Η μείωση των πεδίων επισκεψιμότητας στην ευρύτερη περιοχή της Αγιάς, ακόμη και αυτών που φέρουν μοναδική περιβαλλοντική, πολιτιστική και ιστορική αξία (Δέλτα Πηνειού Ποταμού, Μαυροβούνιο, Ανατολή Αγιάς με την Ιερά Μονή Τιμίου Προδρόμου, Μεγαλόβρυσο Αγιάς, μονοπάτι Άνω Σωτηριτσας – Αγιοκάμπου, Ακτογραμμή παραλίας Αγιοκάμπου, Νερόμυλοι, Ασκηταριά Αγ. Αναργύρων, μονοπάτια και καλντερίμια Κισσάβου, λίμνη Κάρλας κα), επέφερε και μειωμένους αριθμούς στις επισκέψεις μαθητών, εκπαιδευτικών και ενηλίκων στην περιοχή.
Σε αυτό το πλαίσιο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πριν τη συγχώνευση, το ΚΠΕ Αγιάς εξυπηρετούσε τις εκπαιδευτικές ανάγκες τουλάχιστον δύο χιλιάδων (2000) επισκεπτών, ενώ πλέον ο αριθμός μόλις και μετά βίας αγγίζει τους 200 επισκέπτες ετησίως.
Δεδομένου όμως ότι η απόσταση που συνδέει τα κτίρια των δύο συγχωνευμένων ΚΠΕ είναι πάνω από 80 χιλιόμετρα, ενώ η περιοχή δράσης του ΚΠΕ Κισσάβου – Ελασσόνας ξεπερνά τα 130 χιλιόμετρα και τις δύο (2) ώρες οδήγησης, καθώς καλύπτεται από επαρχιακούς δρόμους.
Δεδομένου ότι το ΚΠΕ Ελασσόνας είναι εξαιρετικά σημαντικό για το νομό, όμως οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στο ΚΠΕ Ελασσόνας, παρά τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλουν, αδυνατούν να εξυπηρετούν και τις ανάγκες του συγχωνευμένου κέντρου στην Αγιά.
Δεδομένου ότι η περιβαλλοντική αξία της ακτογραμμής του Νομού Λάρισας με το μοναδικής φυσικής ομορφιάς οικοσύστημα του Κισσάβου, που καταλήγει στο Αιγαίο Πέλαγος δεν μπορεί να προβληθεί πλέον επαρκώς με δράσεις και βιωματικά εργαστήρια από τους μαθητές.
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
Αν όλα αυτά είναι υπόψη της κι αν προτίθεται να προβεί στην εκ νέου αποσυγχώνευση και επαναλειτουργία του ΚΠΕ Κισσάβου – Μαυροβουνίου, προκειμένου να καλυφθούν οι εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών και εκπαιδευτικών του Νομού, όπως βέβαια και της υπόλοιπης Ελλάδας που θέλουν να επισκεφτούν τον τόπο;

Η ερωτώσα βουλευτής

Ευαγγελία Λιακούλη Ν. Λάρισας

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here