Η Λάρισα σταθμός πανευρωπαϊκής ποδηλατικής διαδρομής

297

Η Λάρισα και οι θεσσαλικές ποδηλατουπόλεις, Καρδίτσα και Τρίκαλα, αποτελούν σταθμούς στον χάρτη ενός ποδηλατικού δικτύου διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρών. Πρόκειται για τη «Γραμμή 11», που η χάραξή της στον ελλαδικό χώρο βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά…

Αυτή την περίοδο γίνεται μια προσπάθεια να ενεργοποιηθούν για την υλοποίησή του και συγκεκριμένα για τη σήμανση της διαδρομής στη χώρα μας οι τοπικοί φορείς των περιοχών που διασχίζει η «Γραμμή 11», μεταξύ αυτών και η Περιφέρεια Θεσσαλίας, η οποία έχει δεχθεί ήδη την πρόσκληση από τον εθνικό συντονιστή του ευρωπαϊκού ποδηλατικό δικτύου «Eurovelo», στην Ελλάδα κ. Σπύρο Παπαγεωργίου, του Οργανισμού «Πόλεις για ποδήλατο».

Όπως δηλώνει στην «Ε», ο κ. Παπαγεωργίου, «η πρόταση κατατέθηκε στις αρχές του μήνα και αφορά ένα έργο μικρού κόστους, το οποίο μπορεί να χρηματοδοτηθεί από ευρωπαϊκά προγράμματα. Συγκεκριμένα περιλαμβάνει τον τελικό καθορισμό της ποδηλατικής διαδρομής στη Θεσσαλία, την καταγραφή σημείων σήμανσης και τουριστικού ενδιαφέροντος και την τοποθέτηση ανάλογων πινακίδων που θα οδηγούν και θα βοηθούν στον προσανατολισμό τους ποδηλάτες τουρίστες που τη διασχίζουν».

Πρόκειται για μια προσπάθεια που θα δώσει σημαντική ώθηση στον ποδηλατικό τουρισμό και στη Θεσσαλία, ο οποίος θεωρείται σήμερα από τους πιο προσοδοφόρους καθώς όπως αναφέρει ο κ. Παπαγεωργίου: «Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα έσοδα που προήλθαν από τον τουρισμό με κρουαζιερόπλοια σε όλη την Ευρώπη, ανήλθαν στα 39 δισ. ευρώ, ενώ αντίστοιχα τα έσοδα που προήλθαν από τον ποδηλατικό τουρισμό ανήλθαν στα 49 δισ. ευρώ!».

Εκατομμύρια πολίτες στην Ευρώπη επιλέγουν το ποδήλατο για τις διακοπές τους, είτε αποκλειστικά ως μέσο μετακίνησης ή ως μέσο αναψυχής στη διάρκεια των διακοπών τους.

Για τις μετακινήσεις τους αυτές, έχουν ανάγκη από ασφαλείς, καλά σηματοδοτημένες διαδρομές και προτάσεις διαφορετικές, ανάλογα με τις δυνατότητες και το στιλ των διακοπών που επιθυμούν.

ΤO EUROVELO ΕΝΩΝΕΙ

ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Το EuroVelo έχει σκοπό να σχεδιάσει ένα ολοκληρωμένο ποδηλατικό δίκτυο διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρών, να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον ευρωπαϊκό δίκτυο, το οποίο επί του παρόντος περιλαμβάνει περισσότερα από 45.000 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών, ενώ χιλιάδες επιπλέον χιλιομέτρων έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στο δίκτυο, που, όταν θα ολοκληρωθεί, υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 70.000 χλμ. Επίσημα σηματοδοτημένο δίκτυο EuroVelo βρίσκει κανείς σήμερα σε χώρες όπως, η Αυστρία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σερβία, η Σλοβακία, η Ελβετία, το Ενωμένο Βασίλειο, η Τσεχία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και άλλες.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η «ΓΡΑΜΜΗ 11»

Η ποδηλατική διαδρομή στην Ελλάδα, που εντάσσεται στη «Γραμμή 11», είναι 620 χιλιόμετρα και βρίσκεται σε επίπεδο αρχικού σχεδιασμού. Σύμφωνα με το δίκτυο του Eurovelo, η διαδρομή αρ. 11 που διασχίζει και την Περιφέρεια Θεσσαλίας, έχει σημείο εισόδου τον Δομοκό στα νότια, ακολουθεί τη διαδρομή Δομοκός-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Λάρισα μέχρι και τα Τέμπη, ενώ την ποδηλατική πρόσβαση στην ευρύτερη Μαγνησία θα εξυπηρετεί η δυνατότητα σιδηροδρομικής μεταφοράς ποδηλάτων στη γραμμή Λάρισα-Βόλος. Καλύπτει σημεία με ιδιαίτερο τουριστικό ενδιαφέρον, όπως τα Μετέωρα και τα Τέμπη, όσο και πόλεις με ευρεία καθημερινή χρήση του ποδηλάτου και διαθέσιμες σχετικές υποδομές, όπως η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα.

Η «ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ»

Το θέμα της ποδηλατικής διαδρομής, πρόκειται να αναδείξει στο σημερινό Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας, ο επικεφαλής της παράταξης «Οικολογική Θεσσαλία» κ. Νίκος Πουτσιάκας, στηρίζοντας την υλοποίηση αυτού του πολλά υποσχόμενου έργου για την ανάπτυξη του τουρισμού.

Σύμφωνα με τον κ. Πουτσιάκα: «Η ευρωπαϊκή ποδηλατική διαδρομή θα βάλει την περιφέρειά μας στον χάρτη του διεθνούς ποδηλατικού τουρισμού και θα δημιουργήσει προϋποθέσεις και για άλλες ποδηλατικές διαδρομές, με κορμό την ευρωπαϊκή διαδρομή αρ. 11 και κατάληξη και σε άλλα σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος».

Πηγή: eleftheria.gr- Της Λένας Κισσάβου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here