Οι Ιάπωνες αγοράζουν ιδέες από ελληνικά ΑΕΙ για καινοτόμα προϊόντα

358

Η απόσταση της Αθήνας από το Τόκιο είναι πάνω από 9.500 χιλιόμετρα. Και ακόμη μεγαλύτερη ίσως είναι η απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από την Ιαπωνία σε όρους τεχνολογικής ανάπτυξης, με τη δεύτερη να έχει εδώ και δεκαετίες σαφή υπεροχή. Τούτο όμως δεν εμπόδισε εκπροσώπους μεγάλης ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας να έρθουν στην Αθήνα για να δουν από κοντά τους ανθρώπους που έχουν αναπτύξει έναν καινοτόμο συμπιεστή υδρογόνου, ουσιαστικά μία από τις βασικές τεχνολογίες του μέλλοντος στην αυτοκίνηση, τους ανθρώπους της CYRUS.

Η CYRUS είναι ένα από τα αρκετά παραδείγματα τα τελευταία χρόνια επιτυχημένων spin offs, όπως είναι ο αγγλικός όρος που χρησιμοποιείται για τους τεχνοβλαστούς, τις εταιρείες δηλαδή που συστήνονται για την εμπορική εκμετάλλευση πνευματικής ιδιοκτησίας ενός πανεπιστημίου ή ερευνητικού φορέα με συμμετοχή των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας (καθηγητών, ερευνητών, φοιτητών) που συνεισέφεραν στη δημιουργία της πνευματικής αυτής ιδιοκτησίας. Το 2015 ιδρύθηκε η PLiN Nanotechnology, η οποία έχει αναπτύξει μια καινοτόμο μέθοδο παραγωγής νανοσωματιδίων που χρησιμοποιείται σε προϊόντα περιποίησης κατοικιδίων και πλέον εισέρχεται στη μεγαλύτερη αγορά αυτής της κατηγορίας, τις ΗΠΑ.

Και εάν η πρόσφατη οικονομική κρίση μετέβαλε ίσως τον τρόπο σκέψης και δράσης προς μια πιο αντισυμβατική –για τα μέχρι τότε ελληνικά δεδομένα– κατεύθυνση, η νέα κρίση, αυτή του κορωνοϊού, γεννάει επίσης ευκαιρίες.

Η τεχνολογία που έχει αναπτύξει η Nanoplasmas άρχισε να χρησιμοποιείται από αγγλική εταιρεία που κατασκευάζει φορητά διαγνωστικά τεστ της COVID-19, ενώ η Enzyquest, η οποία δραστηριοποιείται στην παραγωγή ενζύμων/αντιδραστηρίων, αναπτύσσει δύο τύπους κιτ μοριακής διάγνωσης του κορωνοϊού.

Στη μεγαλύτερη διαιτολογική κλινική του κόσμου χρησιμοποιείται εδώ και μερικούς μήνες η ειδική εξέταση που ανέπτυξε η FoodOxys για τη διαπίστωση της αντιοξειδωτικής άμυνας του οργανισμού.

Αύριο ξεκινούν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις και τα όσα θετικά συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στα δημόσια ελληνικά πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα ίσως αποτελούν ένα επιπλέον κίνητρο –πέρα από τον βασικό σκοπό, αυτόν της μόρφωσης– για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το έδαφος μοιάζει ίσως λίγο με αυτό των ελληνικών νησιών: όχι πολύ εύφορο, αλλά με πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για τη δημιουργία ξεχωριστών τεχνοβλαστών.

CYRUS

Συμπιεστής υδρογόνου για ανεφοδιασμό αυτοκινήτων

Βρίσκεται στους πρόποδες του Υμηττού, κρυμμένη στα πεύκα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να τη βρουν Αυστριακοί και Ιάπωνες. Η CYRUS είναι spin-off του Εθνικού Κέντρου Ερευνας Φυσικών Επιστημών «Δημόκριτος» (ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος) και ιδρύθηκε μόλις πέρυσι.

To βασικό προϊόν της είναι ένας καινοτόμος συμπιεστής υδρογόνου μεταλλοϋδριδίων που απευθύνεται στην αγορά των Σταθμών Ανεφοδιασμού Υδρογόνου (HRS) για οχήματα. Σύμφωνα με τα Εθνικά Σχέδια Δράσης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, μέχρι το 2025 σχεδιάζονται περίπου 820-842 σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο. Αυτοί οι σταθμοί αναμένεται να καλύψουν τις ανάγκες ανεφοδιασμού σε περίπου 0,9 – 1,1 εκατ. οχήματα υδρογόνου. Οι εκτιμώμενες επενδυτικές ανάγκες γι’ αυτήν την αγορά (μόνο για την υποδομή) είναι της τάξεως των 707 εκατ. ευρώ έως το 2025, το 40% της οποίας αφορά αποκλειστικά τη συμπίεση. Η CYRUS έχει λάβει τη στρατηγική απόφαση να επικεντρωθεί στην αγορά ανεφοδιασμού βαρέων οχημάτων (λεωφορείων, φορτηγών κ.ά.) με υδρογόνο.

Μετά την επένδυση του Uni.Fund τoν Σεπτέμβριο του 2019, η εταιρεία ολοκλήρωσε το πρώτο εμπορικό της προϊόν και έλαβε πιστοποίηση CE, ενώ σχεδίασε τη γραμμή παραγωγής για την κατασκευή των συμπιεστών. Ηδη η εταιρεία έχει κλείσει συμφωνία για την πρώτη πιλοτική εφαρμογή της τεχνολογίας της στη μεγαλύτερη εταιρεία βιομηχανικής αρτοποιίας της Αυστρίας. Ιδιαίτερη σημασία έχει το γεγονός ότι πριν από λίγους μήνες η CYRUS δέχθηκε επίσκεψη από εκπροσώπους ιαπωνικής βιομηχανίας αυτοκινήτων (δραστηριοποιείται και στην παραγωγή οικιακών κλιματιστικών και μηχανολογικού εξοπλισμού), οι οποίοι εξέφρασαν ενδιαφέρον για την τεχνολογία της.

«Αυτό που μας δυσκόλεψε περισσότερο στην πορεία της εμπορικής αξιοποίησης της έρευνάς μας ήταν η αλλαγή της νοοτροπίας που απαιτείτο προκειμένου να μεταβούμε από το ερευνητικό εργαστήριο στην αγορά, από το ερευνητικό στο επιχειρηματικό περιβάλλον. Με δεδομένο μάλιστα ότι το δικό μας είναι ένα βιομηχανικό προϊόν και η δημιουργία ενός βιομηχανικού προϊόντος από startup στην Ελλάδα δεν είναι συνήθης πρακτική, η κατάρτιση ενός ολοκληρωμένου επιχειρηματικού πλάνου απαίτησε πολύ κόπο και χρόνο. Ηταν ευτύχημα ότι η ομάδα του Uni.Fund είχε εμπειρία τόσο στον τομέα της ενέργειας στον οποίο δραστηριοποιούμαστε όσο και στο ερευνητικό-ακαδημαϊκό περιβάλλον», επισημαίνουν ο δρ Μάνος Ζούλιας και ο δρ Μάνος Σταματάκης, συνιδρυτές της CYRUS.

PLiN

Σε έντεκα χώρες hi-tech προϊόντα για κατοικίδια

Στη μεγαλύτερη αγορά κατοικίδιων ζώων παγκοσμίως, αυτή των ΗΠΑ, μια αγορά με ετήσιο τζίρο 100 δισ. δολαρίων εισέρχεται η σειρά προϊόντων NanoSanitas της PLiN Nanotechnology Α.Ε. η οποία ιδρύθηκε το 2015 ως τεχνοβλαστός του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Τα προϊόντα της, είδη για την περιποίηση κατοικιδίων, θα διατίθενται το αμέσως προσεχές διάστημα σε δίκτυο 50.000 κομμωτηρίων σκύλων στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Συνολικά η εταιρεία έχει παρουσία σε 11 χώρες, σε Ευρώπη και Ασία, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας.

Η εταιρεία χρηματοδοτήθηκε από το Uni.Fund τον Οκτώβριο του 2018, έχοντας επικεντρώσει την εμπορική της δραστηριότητα στην παραγωγή παρα-φαρμακευτικών σκευασμάτων, για την περιποίηση κατοικίδιων. Αυτή η σειρά προϊόντων, με την επωνυμία NanoSanitas αποτρέπει ασθένειες και παθογόνα, απλά υποκαθιστώντας συμβατικά προϊόντα περιποίησης (όπως ένα σαμπουάν).

Τα προϊόντα NanoSanitas έχουν σχεδιασθεί να ανταποκρίνονται στις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε κατοικίδιου τόσο για την περιποίηση του τριχώματος/δέρματος όσο και για την οδοντική φροντίδα κι έχουν προσαρμοστεί με βάση την ηλικία, το φύλο και άλλους παράγοντες που κάνουν κάθε ζώο ξεχωριστό. Επί παραδείγματι, τα σαμπουάν έχουν κατάλληλα ρυθμισμένο pH, καθώς αυτό αλλάζει ανάλογα με το φύλο του ζώου και την ορμονική του σύσταση και διατίθενται σε δύο διαφορετικές παραλλαγές για κοντό και μακρύ τρίχωμα. Μέσω του προσεκτικού σχεδιασμού των προϊόντων στη νανοκλίμακα, η εταιρεία PLiN έχει τη δυνατότητα να μιμείται τη φύση όσον αφορά την επούλωση, την προστασία αλλά και την απώθηση, χρησιμοποιώντας τα νανοσωματίδια αργύρου σαν φυσική ασπίδα ενάντια σε παθογόνους μικροοργανισμούς.

«Είχαμε από την αρχή την υποστήριξη του Γραφείου Μεταφοράς Τεχνολογίας του ΑΠΘ που διευκόλυνε τις διαδικασίες για τη δημιουργία της εταιρείας και την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας. Στη συνέχεια υποστηριχθήκαμε από το NBG BusinessSeeds που διευκόλυνε την έξοδό μας στην αγορά. Με τη χρηματοδότηση από το Uni.Fund μπορέσαμε να τελειοποιήσουμε το προϊόν μας, αλλά το πιο σημαντικό, να έρθουμε κοντά στην αγορά. Υιοθετήσαμε μια πιο δυναμική στρατηγική προσέγγισης για είσοδο σε νέες αγορές, πειραματιστήκαμε στον τρόπο επικοινωνίας με τον τελικό πελάτη, ώστε να είναι αποδοτικότερη η προσέγγισή μας, βρεθήκαμε μαζί στην Αμερική για να διαπραγματευτούμε σημαντικές συνεργασίες, ήρθαμε σε επαφή με στρατηγικούς επενδυτές από το εξωτερικό προετοιμάζοντας τον νέο μεγάλο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας», υπογραμμίζει ο δρ Αλέξανδρος Τσουκνίδας, συνιδρυτής της PLiN Nanotechnology.

EnzyQuest

Τεστ made in Greece για τη διάγνωση του κορωνοϊού

«Πριν από 15 χρόνια είχα το εξής δίλημμα: τι καριέρα θα ακολουθούσα, ακαδημαϊκή ή στον ιδιωτικό τομέα. Παρουσιάστηκε τότε μια θέση σε μία από τις εξέχουσες εταιρείες στον χώρο της ενζυμικής βιoτεχνολογίας, τη NEB (NewEnglandBiolabs), στη Βοστώνη. Ο φίλος Σωτήρης Ξύδης και σήμερα συνιδρυτής της EnzyQuest, εργαζόμενος τότε σε φορέα μεταφοράς τεχνολογίας μεταξύ βιομηχανίας και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, είχε εντοπίσει το “κενό” που υπήρχε από τους ερευνητές στην κατανόηση των πραγματικών αναγκών της αγοράς. Ετσι, με ενθάρρυνε να δεχτώ τη θέση, τονίζοντας ότι η εμπειρία που θα μπορούσα να αποκομίσω θα μου είναι χρήσιμη στο μέλλον, είτε αποφασίσω να επιλέξω καριέρα ερευνητή είτε να δημιουργήσω κάποτε τη δική μου εταιρεία παραγωγής ενζύμων στην Ελλάδα». Είναι τα λόγια του δρα Δημήτρη Κουτσιούλη στην «Κ», διευθύνοντος συμβούλου της EnzyQuest, η οποία αποτελεί και την πλέον πρόσφατη επένδυση στην οποία προβαίνει το Uni.Fund με το ποσό των 400.000 ευρώ.

Η EnzyQuest ιδρύθηκε το 2019, αποτελεί spin-off του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Ερευνας (ΙTE) στην Κρήτη και είναι η πρώτη επιχείρηση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη που δραστηριοποιείται στον τομέα της ενζυμικής βιοτεχνολογίας, αναπτύσσοντας ένζυμα/αντιδραστήρια. Eχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της 70 προϊόντα και κύριο ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της είναι η ταυτοποίηση και ανακάλυψη ενζύμων με νέες ιδιότητες και πρωτοπόρες εφαρμογές από ακραιόφιλους (extremophiles) οργανισμούς, δηλαδή μικροοργανισμούς οι οποίοι έχουν αναπτύξει ένζυμα που λειτουργούν σε ακραίες συνθήκες (υψηλή αλατότητα, θερμοκρασία κ.λπ.). Για να αντιληφθεί κάποιος καλύτερα τη σημασία των προϊόντων της EnzyQuest, αρκεί να πούμε ότι η αγορά ενζύμων και αντιδραστηρίων παγκοσμίως είναι μια αγορά της τάξεως των 20 δισ. ευρώ για το 2020, καθώς η μοριακή διάγνωση και ταυτοποίηση χρησιμοποιείται πλέον ευρέως στον τομέα της υγείας, της αγροδιατροφής και της έρευνας.

Hδη η EnzyQuest έχει συνάψει συνεργασία με το ΙΤΕ για την εμπορική αξιοποίηση ενζύμων, διαθέτει πλήρες δίκτυο διανομής σε Ελλάδα και Κύπρο, το οποίο επεκτείνεται σε Ευρώπη και Ασία, και ταυτόχρονα ετοιμάζει συνεργασίες με ερευνητικά κέντρα και επιχειρήσεις εντός και εκτός Ελλάδας. Η πανδημία του κορωνοϊού άλλαξε και σε αυτή την περίπτωση τα δεδομένα: «Κύριο μέλημά μας ήταν η διείσδυση στην παγκόσμια αγορά. Ωστόσο, μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο έγινε μια μεγάλη στροφή στο επιχειρηματικό πλάνο μας, θέτοντας την τεχνογνωσία μας στη μάχη της διάγνωσης του κορωνοϊού. Αποφασίσαμε να κατασκευάσουμε ένα τεστ που θα παράγεται εξ ολοκλήρου στη χώρα μας, ώστε να μην εξαρτάται η εγχώρια προσφορά από εξωτερικές παραμέτρους. Ηδη η εταιρεία μας αναπτύσσει δύο τύπους κιτ μοριακής διάγνωσης. Υπό αυτό το πρίσμα, είμαστε σε συνεργασία με το Διαγνωστικό Εργαστήριο της Κτηνιατρικής Σχολής του ΑΠΘ καθώς και με τη Νanoplasmas και άλλες spin-off», τονίζει ο Σωτήρης Ξύδης, διευθυντής λειτουργιών στην EnzyQuest. Την ιδρυτική ομάδα συμπληρώνουν ο Λάμπρος Κούρτης με πλούσια επιχειρηματική δράση στον κλάδο αυτό στις ΗΠΑ και ο Γιάννης Βλατάκης.

Nanoplasmas

Εκλεισε συμβόλαιο με κορυφαία εταιρεία κινητής 

Συμβόλαιο για τη χρήση της τεχνολογίας της με έναν από τους τρεις κορυφαίους κατασκευαστές κινητών υπέγραψε πρόσφατα η Nanoplasmas, ακόμη ένας τεχνοβλαστός του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος», που ιδρύθηκε επίσης εν μέσω κρίσης, τον Μάρτιο του 2016. Η συνεργασία αφορά τη χρήση, από τον κατασκευαστή κινητών, τεχνολογίας που έχει αναπτύξει η Nanoplasmas, και η οποία θα επιτρέψει την ύπαρξη επιφάνειας στις οθόνες κινητών με αυξημένα πλεονεκτήματα.

Πρώτο προϊόν που αναπτύχθηκε από την εταιρεία ήταν ένα διαγνωστικό τεστ για την ταχεία ανίχνευση παθογόνων μικροργανισμών στο νερό (όπως το βακτήριο της λεγεωνέλλας που ευθύνεται για τη νόσο των λεγεωναρίων) και μελλοντικά και στα τρόφιμα. Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προϊόντος της Nanoplasmas είναι ότι μπορεί να πραγματοποιήσει την ανάλυση του νερού σε λιγότερο από δύο ώρες, ενώ οι υφιστάμενες μέθοδοι που εφαρμόζουν τα εργαστήρια παγκοσμίως είναι 10-12 ημέρες, και γίνεται με εξοπλισμό που είναι φορητός. Για το συγκεκριμένο προϊόν η εταιρεία έχει συνάψει συνεργασία με μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες αναλύσεων στην Ελλάδα και για το προϊόν έχει εκφραστεί μεγάλο ενδιαφέρον από πολλούς φορείς που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο και όχι μόνο.

Το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού προκάλεσε μεν καθυστερήσεις στην εμπορική διάθεση του συγκεκριμένου προϊόντος, δημιούργησε όμως νέες ευκαιρίες. Η τεχνολογία της εταιρείας για την επεξεργασία επιφανειών έχει αρχίσει να χρησιμοποιείται σε ένα από τα υπό ανάπτυξη προϊόντα για την ανίχνευση του κορωνοϊού μιας εταιρείας που κατασκευάζει φορητά διαγνωστικά τεστ με έδρα το Λονδίνο. Η Nanoplasmas συνήψε σημαντική συνεργασία με το Ινστιτούτο Παστέρ για ανάπτυξη διαγνωστικού για τον COVID-19.

«Η κατασκευή ενός επιτυχημένου εμπορικά προϊόντος είναι κάτι τελείως διαφορετικό από την κατασκευή μιας επιτυχημένης διάταξης σε ένα ερευνητικό εργαστήριο. Στην εξίσωση αυτή, αν προσθέσουμε και το γεγονός ότι μια εταιρεία σαν τη δική μας που δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα των επιστημών υγείας έχει να αντιμετωπίσει περισσότερες οικονομικές και νομοθετικές προκλήσεις, καταλαβαίνετε ότι το εγχείρημα έχει αρκετές δυσκολίες. Εμείς προερχόμαστε από το οικοσύστημα του ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτου” και ο “Δημόκριτος” μας βοήθησε τόσο κατά την ίδρυση της εταιρείας, αλλά και στη συνέχεια. Στον “Δημόκριτο” υπάρχει, για παράδειγμα, ένα άρτια στελεχωμένο Γραφείο Καινοτομίας, αλλά και ο ίδιος ο πρόεδρος του “Δημόκριτου”, ο κ. Γεώργιος Νούνεσης, επιδεικνύει τεράστιο ενδιαφέρον για την αξιοποίηση ώριμων ερευνητικών αποτελεσμάτων που παράγονται στο ερευνητικό κέντρο. Αν και την εποχή που ιδρύσαμε την εταιρεία το κλίμα δεν ήταν τόσο ευνοϊκό, σήμερα με χαρά και αισιοδοξία βλέπουμε το κλίμα να αλλάζει, καθώς υπάρχουν πλέον γραφεία καινοτομίας και άλλοι φορείς που βοηθούν προσπάθειες σαν τη δική μας», τονίζει ο δρ Κοσμάς Ελληνας, συνιδρυτής της Nanoplasmas.

FoodOxys

Συνεργάτης της μεγαλύτερης διαιτολογικής κλινικής 

Με πλούσια ακαδημαϊκή καριέρα και ερευνητικό έργο, ο κ. Δημήτρης Κουρέτας, καθηγητής Φυσιολογίας – Τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, έκανε τη στροφή στο επιχειρείν στην ηλικία των 55 ετών, ιδρύοντας τη FoodOxys. Η παροιμία «Κάλλιο αργά, παρά ποτέ» αρμόζει στην περίπτωση, καθώς η FoodOxys αποτελεί στην ουσία συνεργάτη της μεγαλύτερης διαιτολογικής κλινικής στον κόσμο, της Buchinger Clinic, ενώ πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τη φαρμακοβιομηχανία Unipharma. Η FoodOxys είναι spin-off του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με έδρα τη Λάρισα και δραστηριοποιείται στον χώρο της βιολειτουργικής διατροφής και του ανθρώπινου μεταβολισμού καθώς και στην εξασφάλιση και ανάδειξη της ποιότητας διατροφικών προϊόντων.


Ο Δημήτρης Κουρέτας, καθηγητής Φυσιολογίας – Τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, έκανε τη στροφή στο επιχειρείν στην ηλικία των 55 ετών, ιδρύοντας τη FoodOxys.

Η εταιρεία χρηματοδοτήθηκε από το Uni.Fund τον Ιούλιο του 2019, και ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα κινούμενη στον χώρο της διατροφικής ευεξίας σε εξατομικευμένο επίπεδο. Πώς ακριβώς το επιτυγχάνει αυτό; Με ειδική εξέταση που έχει αναπτύξει η εταιρεία και με τη χρήση μιας σταγόνας αίματος είναι σε θέση να βλέπει με λεπτομέρεια την έκφραση κρίσιμων γονιδίων που σχετίζονται με την αντιοξειδωτική άμυνα του οργανισμού, την αντιφλεγμονώδη δυνατότητα και τον βασικό κυτταροπροστατευτικό μηχανισμό του σώματος. Στη συνέχεια, έχοντας δημιουργήσει σχετικούς αλγορίθμους, μπορεί να διαμορφώνει και να προτείνει ένα γενικό πλαίσιο διατροφής και εκγύμνασης για τον κάθε εξεταζόμενο. Η σχετική εξέταση μπορεί να επαναλαμβάνεται μερικές φορές τον χρόνο, ώστε να παρακολουθείται η ευεργετική επίδραση της διατροφής και της άσκησης στον μεταβολισμό.

Η ερευνητική δραστηριότητα των επιστημόνων-στελεχών της εταιρείας προσείλκυσε το ενδιαφέρον της Βuchinger Clinic. Ετσι, η FoodOxys εδώ και μερικούς μήνες αποτελεί βασικό και αποκλειστικό συνεργάτη της εταιρείας που εφαρμόζει το πρόγραμμα της FoodOxys στους πελάτες της κλινικής (περίπου 7.000 άτομα τον χρόνο) προκειμένου να αξιολογεί τα αποτελέσματα της διατροφής που ακολουθούν. Η εταιρεία έχει επίσης αναπτύξει και μια δεύτερη ομάδα υπηρεσιών που σχετίζεται με τρόφιμα, συμπληρώματα και πρώτες ύλες. Πραγματοποιώντας ειδικές μετρήσεις που σχετίζονται μεταξύ άλλων με την αντιοξειδωτική ικανότητα, δημιουργεί την ταυτότητα ενός προϊόντος ή ενός συμπληρώματος διατροφής, αυξάνοντας την προστιθέμενη αξία του. Με τον τρόπο αυτό πρώτες ύλες, συμπληρώματα, τρόφιμα και προϊόντα αποκτούν υπεραξία τόσο στην εγχώρια όσο και στη διεθνή αγορά. Για τη συγκεκριμένη υπηρεσία η εταιρεία πρόσφατα υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τη Unipharma, ενώ η ίδια υπηρεσία χρησιμοποιείται και από φαρμακευτικές εταιρείες στην Αμερική.

«Η επιχειρηματικότητα ήταν κάτι που μου άρεσε αλλά την προσέγγιζα εντελώς άτσαλα γιατί νόμιζα ότι, επειδή είχα πετύχει διάφορα πράγματα στην έρευνα, όφειλε η πραγματικότητα της έρευνας να “υποτάξει” την αλήθεια του επιχειρείν. Δεν είναι όμως έτσι. Οι άνθρωποι του Uni.Fund μου έδωσαν να καταλάβω ότι δεν είναι έτσι δείχνοντάς μου πώς θα πετύχω στο επιχειρείν, μη αποτυγχάνοντας», επισημαίνει στην «Κ» ο κ. Κουρέτας.

Πηγή: kathimerini.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ