Η Λάρισα της καινοτομίας: Ένας νέος άνθρωπος μας μιλάει για το δικό του success story

977

Συνέντευξη στην Στέλλα Καρατζόγλου

Το brain drain, είναι ένα πρόβλημα, που απασχολεί ολοένα και περισσότερο την Ελλάδα. Νέοι και καταρτισμένοι άνθρωποι, αποφασίζουν να φύγουν από την χώρα και να δημιουργήσουν τις συνθήκες για την ζωή που ονειρεύονται, εκτός των συνόρων. Τι γίνεται όμως, μ’ αυτούς τους πεισματάρηδες, που αποφασίζουν όχι μόνο να μείνουν, αλλά και να επιχειρήσουν στην χώρα; Ο Θωμάς Καραβάκας, είναι προγραμματιστής και ξεκίνησε να εργάζεται πάνω στο αντικείμενο του, από το 2013. Σιγά σιγά, δημιούργησε το δικό του γραφείο κατασκευής ιστοσελίδων και για 3,5 χρόνια δούλευε εκεί. Αποφάσισε όμως, να το κλείσει και να ασχοληθεί με κάτι που θα μπορούσε χωρίς κόστος, να βοηθήσει πολλές επιχειρήσεις. Έτσι ήρθε η ιδέα του thecustomerz.com.

Το thecustomerz.com, θα μπορούσε κανείς να πει, ότι είναι το Εbay της Ελλάδας. Οι επιχειρήσεις αναρτούν τα προϊόντα τους και αποκτούν ηλεκτρονική παρουσία, χωρίς κόστος και ιδιαίτερο κόπο. Ουσιαστικά, λύνει τα χέρια σε όσους θέλουν να προωθούν τα προϊόντα τους και στο διαδίκτυο, μιας και το ηλεκτρονικό εμπόριο εξελίσσεται πολύ γρήγορα στην χώρα μας αλλά και παγκοσμίως. Τον συναντήσαμε και μας απάντησε σε όλα όσα θέλουμε να ξέρουμε για την πλατφόρμα του, αλλά και για το πως τελικά τα κατάφερε.

Πως σου ήρθε η ιδέα να δημιουργήσεις την πλατφόρμα;

Ήθελα να βοηθήσω τις επιχειρήσεις, που είτε έχουν είτε δεν έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα, να έχουν ένα ακόμη κανάλι προβολής των προϊόντων τους. Έτσι γεννήθηκε η ιδέα του thecustomerz.com. Είναι πολύ σημαντικό μία επιχείρηση να μπορεί να έχει επιπλέον κανάλια προβολής, έχεις περισσότερες πιθανότητες να πουλήσεις το προϊόν σου. Και όλα αυτά με μηδενικό κόστος!

 

Τι δυσκολίες αντιμετώπισες στην αρχή;

Η αρχή ήταν εξαιρετικά δύσκολη. Πολλά ήταν τα όχι. Το πρώτο άτομο που δέχτηκε να προσθέσουμε τα προϊόντα του ήταν ο κ. Νίκος Καλέσης, από την Καλέση boutique bebe. Ήταν μια σημαντική συνεργασία γιατί είναι εξαίρετος επιχειρηματίας και πλέον φίλος. Επίσης, κάποια ηλεκτρονικά καταστήματα που μας έχουν εμπιστευτεί ως τώρα είναι, το The two barbers του κ Τσοπουρίδη και το Coffee Lovers του κ Φώτη Λέφα (βραβευμένος Barista). Έπειτα, πραγματοποιήσαμε μία εκδήλωση για το ηλεκτρονικό εμπόριο σε συνδιοργάνωση με το  Επιμελητήριο Λάρισας. Από αυτή τη στιγμή και μετά, τα πράγματα έγιναν λίγο πιο εύκολα. Πλέον η πλατφόρμα μας έχει ξεκινήσει συνεργασία με άλλες 7 επιχειρήσεις και σε λίγες μέρες θα έχουμε περισσότερα από 8.000 προϊόντα. Συνεχώς όμως μιλάμε με επιχειρήσεις, οι οποίες ενδιαφέρονται να εντάξουν τα προϊόντα τους προς πώληση. Είναι πολύ σημαντικό για εμάς και για τις επιχειρήσεις.

Τι προσφέρεις μέσω της πλατφόρμας σου;

Μέσω τις πλατφόρμας, προσφέρουμε μια σειρά πραγμάτων για μία επιχείρηση. Το πιο σημαντικό είναι ότι λειτουργούμε ως επιπλέον κανάλι προβολής και διαφήμισης των προϊόντων. Επίσης, προσφέρουμε τη φιλοξενία και την προώθηση των προϊόντων εντελώς δωρεάν. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να λειτουργήσει θα έχει  κατά μέσω όρο 5.000€ έξοδα ανά έτος. Σε εμάς είναι εντελώς δωρεάν. Το μόνο που κρατάμε είναι μία προμήθεια της τάξης του 10% μόνο τη στιγμή που θα γίνει κάποια πώληση.

Τι χρειάστηκε να θυσιάσεις για να υλοποιήσεις την ιδέα σου;

Αυτό που χρειάστηκε εκτός από χρηματικό αντίτιμο, είναι απεριόριστος χρόνος. Πολύ χρόνος. Πραγματικά πολύ χρόνος. (γέλια) Δεν είναι ένα απλό ηλεκτρονικό κατάστημα, είναι μια πλατφόρμα που μπορούν να προστεθούν απεριόριστα προϊόντα, σε περισσότερες από 3,500 κατηγορίες και από διαφορετικά καταστήματα/χρήστες. Φανταστείτε, ότι την ίδια στιγμή θα πρέπει κάποιος να προσθέτει προϊόντα στην κατηγορία λάδι για γένια, κάποιος άλλος διαφορετικός χρήστης στην κατηγορία γυναικείες φόρμες και ταυτόχρονα να πραγματοποιείτε μία αγορά. Πρέπει να είναι μια προσεκτικά στημένη βάση και να ξεχωρίζει τι συμβαίνει κάθε στιγμή στη πλατφόρμα. Το καταφέραμε!

 Είναι οι Λαρισαίοι ανοιχτοί σε τέτοιου είδους δραστηριότητες;

Είναι ναι. Οι περισσότεροι πλέον έχουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα και θέλουν να βρουν νέους τρόπους και ιδιαίτερα χωρίς κόστος να προωθήσουν τα προϊόντα τους.

Είναι τελικά το ηλεκτρονικό εμπόριο η δουλειά του μέλλοντος;

Είναι. Όλα πλέον γίνονται μέσω διαδικτύου. Έρευνες λένε ότι το 2019, ο Έλληνας θα ξοδέψει 4,5-5 δις Ευρώ στο διαδίκτυο. Πώς μπορεί κάποιος να μην είναι μέσα σε αυτό?

 

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here