Λαρισαίοι και ισορροπημένη διατροφή- Η ειδικός απαντάει στο ilarissa.gr

784

Συνέντευξη στην Στέλλα Καρατζόγλου

Τα τελευταία χρόνια, όλο ένα και περισσότεροι άνθρωποι καταφεύγουν σε ειδικούς με σκοπό να βελτιώσουν την διατροφή τους ή να ελέγξουν το βάρος τους. Τι γίνεται όμως στην Λάρισα; Πόσο ασχολούνται οι Λαρισαίοι με την διατροφή τους και τι πρέπει να προσέξουμε στην αναζήτηση του σωστού διατροφολόγου;

Η διαιτολόγος- διατροφολόγος κ. Μαριαλένα Κοντόση μίλησε στο ilarissa.gr, λύνοντας όλες μας τις απορίες.

κ. Κοντόση, σύμφωνα με την εμπειρία σας, θεωρείτε ότι οι Λαρισαίοι προσέχουν την διατροφή τους;

Οι Λαρισαίοι τα τελευταία χρόνια, προσέχουν όλο και περισσότερο τη διατροφή τους, καθώς προσπαθούν να αλλάξουν τον τρόπο ζωής τους. Ενημερώνονται πάνω στο κομμάτι της διατροφής και έχουν βάλει στη καθημερινότητας τους την αθλητική δραστηριότητα .

Για ποιους λόγους επισκέπτονται το γραφείο σας έκτος από την μείωση του σωματικού βάρους;

Πολλοί έρχονται στο γραφείο μου με στόχο να μάθουν να τρώνε σωστά. Θέλουν και επιθυμούν να υιοθετήσουν ένα διαφορετικό τρόπο ζωής για τους ίδιους και τις οικογένειες τους. Πολλά είναι βέβαια και τα περιστατικά που έρχονται στο χώρο μου λόγω παθολογικών προβλημάτων υγείας, με στόχο την βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου. Λόγω της ειδίκευσης μου στη νεφρολογική φροντίδα, αναλαμβάνω αρκετά περιστατικά με νεφρικές παθήσεις, καθώς υπάρχει αρκετή αύξηση αυτών των ασθενειών τα τελευταία χρόνια.

Στον τομέα της παιδικής παχυσαρκίας, πως είναι τα πράγματα στην Λάρισα;

Η Ελλάδα, όσον αφορά την παιδική παχυσαρκία, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη. Κάτι ανάλογο βέβαια παρατηρούμε και στην πόλη μας, έχοντας πολλά περιστατικά στα όρια υπέρβαρου και παχύσαρκου παιδιού. Σίγουρα η υιοθέτηση μιας διατροφής δυτικού προτύπου παίζει το βασικό ρόλο στη παιδική παχυσαρκία, καθώς και η στάση της οικογένειας σε όλο αυτό .

Πιστεύετε ότι ο σύγχρονος τρόπος ζωής επηρεάζει και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το φαγητό;

Σίγουρα ο σύγχρονος τρόπος ζωής, μας επηρεάζει αρκετά όσον αφορά τη στάση μας απέναντι στο φαγητό. Οι ρυθμοί ζωής είναι πολύ γρήγοροι και όλοι έχουν στραφεί σε ένα πιο γρήγορο τρόπο διατροφής. Βέβαια, η ψυχολογία σε συνδυασμό με το καθημερινό άγχος είναι καθοριστικά για τη ζωή πολλών, παρατηρώντας μία αλλαγή διατροφικής συμπεριφοράς.

Ποια είναι η γνώμη σας για τις ακραίες δίαιτες ή τις δίαιτες που αποκλείουν ολόκληρες διατροφικές ομάδες;

Καλό θα ήταν τέτοιου είδους δίαιτες να μην εφαρμόζονται από τους διαιτώμενους και ιδιαίτερα από αυτούς που έχουν παθολογικά προβλήματα υγείας , καθώς βάση διαφόρων ερευνών που έχουν διεξαχθεί, η χρήση τους μπορεί να επιφέρει μακροπρόθεσμα αρνητικές επιπτώσεις στη υγεία. Προσωπικά, δεν παροτρύνω κανέναν να ακολουθήσει τέτοιες δίαιτες.

Τι περιέχει μια ισορροπημένη διατροφή;

Μία ισορροπημένη διατροφή θα πρέπει να εμπεριέχει ποικιλία τροφίμων από όλες τις ομάδες τροφίμων (γαλακτοκομικά, δημητριακά, λευκό και κόκκινο κρέας, φρούτα και λαχανικά ακόμη και τα λιπαρά) ώστε να μην στερείται σε θρεπτικά συστατικά και να γίνεται σωστή απορρόφηση των βιταμινών .

Πως επιλέγουμε τον κατάλληλο διατροφολόγο; Τι πρέπει να προσέξει κάποιος για να είναι σίγουρος ότι διάλεξε τον σωστό για την περίπτωση του;

Αρχικά το βασικό είναι πως πάντα θα πρέπει να απευθυνόμαστε σε ένα πτυχιούχο Διαιτολόγο -Διατροφολόγο με  άδεια άσκησης του επαγγέλματος. Έπειτα, θα πρέπει να βρίσκουμε επαγγελματίες που ειδικεύονται πάνω στο θέμα που μας απασχολεί και έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Σίγουρα και το θέμα χημείας μεταξύ επαγγελματία και διαιτώμενου είναι βασικό για να μπορέσουμε να ξεκινήσουμε μία όμορφη συνεργασία.

Τι θα έπρεπε να μας ανησυχήσει σ’ ένα διαιτολόγιο και να καταλάβουμε ότι ο διατροφολόγος που επισκεπτόμαστε δεν είναι για εμάς;

Οι ακρότητες που υπάρχουν σε διάφορα διαιτολόγια μπορούν να μας βάλουν σε υποψίες ότι κάτι δεν πάει καλά. Δυστυχώς, πολλά διαιτολόγια στερούνται θρεπτικών συστατικών καθώς επικεντρώνονται σε λίγες ομάδες τροφίμων, μικρές ποσότητες και λίγες θερμίδες καθιστώντας όλο και πιο δύσκολη την εφαρμογή τους.

Ποια είναι για εσάς τα στοιχεία που πρέπει να έχουμε ως γνώμονα αν θέλουμε να έχουμε μια ισορροπημένη διατροφή;

Σίγουρα η θέληση και η πειθαρχεία είναι από τα πρώτα στοιχεία που θα πρέπει να διακατέχουν ένα άτομο για την αλλαγή της διατροφικής συμπεριφοράς. Ο προγραμματισμός των γευμάτων καθώς και η ποικιλία τροφίμων σε ένα διαιτολόγιο, σε συνδυασμό με την πρόσληψη νερού, την αύξηση της σωματικής δραστηριότητας, τον υγιεινό τρόπο μαγειρέματος και προετοιμασίας φαγητού,τη μείωση της ζάχαρης, των κορεσμένων λιπαρών και του αλκοόλ θα αποτελέσουν τον κύριο γνώμονα για ισορροπημένη διατροφή.

 Ποιο μήνυμα θα θέλατε να περάσετε προς όσους δυσκολεύονται να αποκτήσουν ή να διατηρήσουν το ιδανικό τους βάρος;

Το κύριο μήνυμα που θα ήθελα να περάσω σε κάποιον που ανησυχεί για το βάρος του είναι πως πρέπει να τρώει τα πάντα με μέτρο. Δε θα πρέπει να νιώθει ότι στερείται κάτι, καθώς θα είναι δύσκολο να το εφαρμόσει για όλη του τη ζωή. Ένα βήμα τη φορά και μικρές αλλαγές, θα είναι αρκετό για να έρθουν μεγαλύτερες αλλαγές στη ζωή του και στη διατροφική του συμπεριφορά.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here